Koemelkallergie?

Hi!

Ik heb deze topic geopend omdat ik het vermoeden heb dat mijn zoontje Lio van 6 weken koemelkallergie heeft.

Ik hoor graag van moeder dit hier meer ervaring mee hebben.

Lio heeft uitslag op zijn gezicht, nek en schouders, huilt extreem veel, overstrekt, slaapt slecht en heeft veel last van krampjes.
Nu horen sommige dingen ook wel bij het baby zijn natuurlijk. Maar door de uitslag op zijn gezicht, waarvan ik eerst dacht dat het baby acne was ben ik toch gaan twijfelen

Uiteraard ga ik ook contact opnemen met het consultatiebureau voor verder advies en onderzoek.

Op het moment geef ik hem borstvoeding, zelf eet en drink ik wel zuivel dus via mij zou hij ermee in aanraking komen.
 
Ja in het begin dacht ik dat het babyacne was, maar het zijn niet echt puistjes, z’n gezichtje voelt als schuurpapier en is wat rood met bultjes hier een daar
 
Begin met zelf de koemelk te skippen uit jouw dieet. Dit zou je dan moeten merken aan je kleintje. 
Veel succes.  Mijn meisje heeft de koemelk allergie. (Pas met zeven maanden vastgesteld.)  De verschijnselen hoeven dus niet meteen duidelijk te zijn. Zo heeft zij geen eczeem. 
Wel de onrust, overstrekken, huilen, veel buikklachten na voeding. 
Nu we op de juiste voeding (fles) zitten hebben we een ander kindje. 
Veel succes met jullie zoektocht. En begin eerst bij jezelf. Dan weet je het snel genoeg! 
 
Bij mijn zoontje (die volledig borstvoeding kreeg) waren de symptomen veel krampjes, over strekken, heel slecht slapen, altijd een verstopt neusje en water dunne poep. Geen uitslag of eczeem dus dat hoeft niet altijd voor te komen. Ik besloot om een week geen zuivel te eten om te kijken of dat een verschil maakte. Binnen 48 uur had ik een ander kind en wist ik dat we op de goede weg zaten.
 
Op basis van wat je schrijft zou het kunnen. Maar er zijn ook andere redenen, zoals je zelf al zegt. Het eerste advies dat je zult krijgen kun je zelf al doen. Alle dierlijke melk schrappen uit je eigen dieet. Dan zou het met enkele weken beter moeten worden. 
Het heet koemelkeiwit allergie. Maar het eiwit zit in alle dierlijke melk. Ook het eiwit van soja lijkt er erg op. Veel kindjes met KMA reageren daar ook op (mijn dochter ook). Melk zit in heel veel dingen. Niet alleen melkproducten. Maar ook in sauzen, dressings, koekjes/gebak, kant en klaar maaltijden, dips, sommige broodsoorten en andere bakkersproducten en nog veel meer. Leer jezelf om goed etiketten te lezen van alles dat je koopt. 
Het is in elk geval geen reden om te stoppen met bv. Als je dat om andere redenen wel ooit doet, dan zou pepti de eerste stap in kunstvoeding zijn. Maar er zijn kindjes die nog sterker gehydroliseerde voeding nodig hebben. Daar kan het consultatiebureau je dan wel in adviseren. 
Mocht je je er niet uit komen, je eigen dieet helpt niet, en het verergert, vraag een verwijzing naar de kinderarts. 
 
Terug
Bovenaan