Koemelkallergie

Hoi,

Ons zoontje van 2 heeft een koemelk allergie, ons dochtertje is 6 janauri 2022 geboren. Nu heeft ze sinds 2 dagen flinke krampen en gelepoepluiers continu.. hoe snel kwamen jullie er bij de 2e achter of het kma was?? En
had jullie 2e kindje ook kma als de 1ste kma had??
Ons zoontje heeft 1 jaar lang geduurt, vlgsn het cb huilde hij niet genoeg.. dit wil ik deze keer natuurlijk voorkomen.

Thanks

Hoi, bij ons had de eerste kma. Bij 1.5 jaar heeft hij een provocatie gehad en zeiden ze dat hij geen allergie heeft met kma. Terwijl toch zijn billen etc helemaal onder de uitslag stonden. De 2e had iets andere klachten bij het krijgen van melk maar na 3 weken onrust en steeds meer pukkels en plekken in haar gezicht zijn we al snel doorgestuurd door het cb naar de kinderarts omdat haar broer al bekend was met kma. Sindsdien zit ze op koemelkvrije melk. Dus het kan al vrij snel duidelijk zijn hoor

Volgens mij is het bij een volgend kindje 50% kans op weer een koemelkallergie.
Zowel mijn dochter als mijn zoon heeft het. Al hebben ze beide een andere reactie en een andere mate van allergie. Mijn zoontje reageert erop via zijn huid/eczeem en mijn dochter zwelt op.
Ik heb beide een jaar borstvoeding gegeven en merkte dat ze veel wakker en onrustig waren snachts, veel krampjes enzo.

Ik heb bij mijn zoontje al snel om een provocatietest in het ziekenhuis gevraagd zodat de diagnose er in ieder geval was, en ik pepti of neocate kon halen wanneer ik wou stoppen met de borstvoeding en ik daar niet op zou moeten wachten. Heb dat bij mijn dochter moeten doen en dan is het niet zo leuk als je ‘verplicht’ nog borstvoeding moet geven omdat er geen geschikt alternatief was. Zij had Neocate nodig, mn zoontje pepti.

hier een peuter van 3 met koemelk allergie. Specifiek koemelk eiwit allergie. We hebben dit via een mesoloog laten checken waar het nu precies misging. Koemelk zelf is heel breed en je kindje reageert misschien net niet goed op een eiwit. Eigenlijk gelijk overgestapt op geitenmelk en sindsdien gebruiken we alleen maar geitenmelk ( toevallig ook gezonder ) wat ik je kan adviseren is. Als er toch al allergie voorkomt in de familie gelijk met baby probiotica beginnen dat kan echt voor rust zorgen zeker met heftige krampjes.

Hier ook oudste dochter kma en de jongste nu 6 weken oud aan de pepti. Ze heeft erge reflux en dat kan samen gaan met een kma daarom is dit uit voorzorg voorgeschreven. Vandaag bloed geprikt om te kijken of er een lge aanwezig is. Ben zeer benieuwd wat hieruit zal komen. Wanneer dit negatief is zegt het niet zeker dat er geen allergie zal zijn. Onze oudste dochter zat aan de neocate. Ik denk wel dat het erg snel is bij je dochter als dit zich al zal uiten. 

Terug
Bovenaan