koemelkallergie

Mijn dochtertje nu 3 maanden heeft de eerste weken veel last gehad van de voeding eerst begon ze met nutrilon daarna comfort toen comfort gemengd met friso daarna hypo allergeen en nu sinds 4 weken de pepti.de reden dat ze iedere keer een andere voeding kreeg was omdat ze behoorlijk last had van diarree(wel 6 keer op een dag) en winderigheid/krampjes en huilde ze veel en was erg onrustig.Nu met de pepti gaat het super!!!!!!!1gelukkig
we waren vanmorgen op het consultatiebureau en deze adviseerde om een belasting test te doen dat wilt dus zeggen dat we de nutrilon of comfort voeding weer moeten gevenb waar ze toen zoveel last van kreeg.ik wil dit absoluut niet.maar we zullen er toch achter moeten komen of ze koemelkallergie heeft zeker omdat ze over een maand met de bijvoeding mag beginnen.heeft iemand hier ervaring mee.ik moet over 2 dagen weer beginnen met werken en als ze dan diarree heeft vind ik het erg vervelend om haar achter te laten......heeft er iemand misschien het zelfde meegemaakt????

groetjes joyce
 
Wat een vreemd verhaal! Allereerst hoeven kindjes niet perse al met de bijvoeding te beginnen als ze vier maanden zijn, kan ook pas met zes maanden. En is de pepti ook niet op basis van koemelk?
 
Ja, pepti is wel op basis van koemelk, maar met voorverteerde eiwitten, want daar gaat het om. Doordat de gewone voeding moeilijk ter verteren eiwitten heeft, is die pepti dus geschikt bij deze allergie.
Mijn zoon krijgt deze ook vanaf zijn 3e maand. Ik moest eerst 2 weken zelf proberen. Het ging perfect. En toen moest ik ook weer de gewone proberen. Dat heet een provocatietest. Ik had na 2 flessen al weer in de gaten dat 't mis was. Huilen, huilen, huilen, en een hoop gespuug. Ik heb toen gewoon de huisarts gebeld en dan is het in principe bewezen. Ik heb een machtiging van de verzekering gekregen en dan kun je de voeding zo bij de apotheek afhalen. Maar daarvoor moet je 't wel eerst weer uitproberen...helaas. Ik moet 't officieel nu ook weer, maar mijn zoon is supergevoelig en zit onder 't eczeem. Dat lijkt me dus een open deur intrappen. De huisarts was het roerend met met eens en dus krijg ik de verlenging voor Pepti 2 automatisch, zonder test!
En die bijvoeding, daar kun je inderdaad beter nog even mee wachten, want dat moet je juist bij allergische kinderen niet te snel doen. Voorzichtig proberen als 't kindje rond de 6 maanden is. Eerder heeft een baby ook niet perse bijvoeding nodig hoor. Wees er echt voorzichtig mee, hoe leuk het ook is om een hapje te geven!
Heel veel succes ermee!
 
hallo lies bedankt voor je reactie.ik vind het super akelig om er weer mee te beginnen.toen je de voeding hebt gegeven waar je zoontje tegen kon en daarna de voeding waar hij niet tegen kon ging hij weer huilen en spugen.toen heb je weer de voeding gegeven waar hij tegen kon.hoelang duurde het toen voordag je weer merkte dat het beter ging???
joyce

 
Hoi Joyce,
Het ging eigenlijk gelijk al weer beter toen ik dus opnieuw de Pepti ging geven! Alleen had hij nog een paar dagen wat uitslag, maar dat heeft hij sowieso wel vaak, is een beetje eczeem-achtig aangelegd.
Maar het feit dat het onmiddellijk weer beter ging, wat voor mij een bewijs dat ik zo op de goede weg was met hem! Hij kreeg echt accuut buikpijn van de gewone voeding.
Hoe gaat het nu bij jou?
 
hallo ik ben eigenlijk nog steeds pepti aan het geven ik ben sinds 1 dag weer aan het werk en ben een beetje "bang" om weer die andere voeding te geven.dat is zo'n ellende geweest......ik moet een dag kijken dat ik er de rust voor heb.dat ik ook bij haar kan blijven mocht er iets zijn en niet dat ik moet werken


 
hallo mijn zoon is 9 weken enpoept heel moeilijk en heeft daardoor veel pijn, hij krijgt friso comfort helpt niet echt nu werd mij geadviseerd friso allergy care, heeft iemand hier ervaring mee? ik heb alle huismiddeltjes al geprobeerd....
 
Wij hebben precies hetzelfde gahad met onze dochter van nu 5 maanden. Zij reageerde echter ook niet op de Pepti, maar krijgt nu via de kinderarts Nutramigen. Dat gaat heel goed, maar bijvoeden is niet mogelijk, ze krijgt meteen weer diarree. Belastingstest hebben wij op advies van de kinderarts NIET gedaan!! Is erg slecht. Succes!!!
 
Terug
Bovenaan