koemelkallergie

Mijn dochtertje van 8 wkn heeft misschien/ waarschijnlijk koemelkallergie. Ik wil graag borstvoeding blijven geven, wie heeft er goede tips? Zit op het moment midden in de eliminatie-provocatie test en ben bang dat ik straks 'niets' meer kan eten! Wel goed voor de lijn!
 
hoi,

Bij mijn dochtertje werd er rond de acht weken ook een koemelkallergie vastgesteld. BIj haar uite het zich in verstopping en eczeem. Heb toen twee weken dat dieet gedaan en voila eczeem weg en ze kon weer poepen dus bij haar was het meteen duidelijk (dat is niet altijd zo hoor) Ik doe het dieet nu ruim 4 maanden en echt het valt reuze mee.
Het enige wat ik heel vervelend vond was dat ik er erg alleen voorstond. Er zijn maar weinig mensen die er begrip voor kunnen opbrengen en er is ook niet veel info over te vinden.
Maar met veel inzet van mijn vent en mij zelf gaat het heel goed en kan je goed blijven eten.
Je hoort inderdaad vaak dat mensen veel afvallen en inderdaad de eerste week 5 kilo eraf hahah en daarna niets meer waarschijnlijk eten ze dan toch minder of minder goed dan nodig is.
Als je meer wilt weten kan je me mailen of het via het forum doen.
thijs@levally.com
groetjes joyce mama van Mara 6 en een halve maand bv
 
Je kan je vraag ook eens stellen op het borstvoedingsforum, daar zitten meer mensen die hier ervaring mee hebben en ook deskundigen.
http://www.network54.com/Forum/89719

Je zal inderdaad de nodige morele steun nodig hebben als je op dieet gaat, en die vind je daar ook ;-) Goed dat je dit doet voor je kleine meid! Hou in je hoofd dat dit maar tijdelijk is. Hoe ouder je dochtertje wordt, hoe meer ze waarschijnlijk kan hebben. Je kan dus na een tijdje rustig gaan uitproberen of je bepaalde dingen weer kan eten.

Groetjes!
Pauline
 
Bedankt voor jullie lieve reacties, kijk er stuk positiever tegen aan! Mensen zeggen al snel stap toch over op de hypoallergene voeding, dan ben je overal vanaf! Ik kies heel bewust voor bv, juist omdat mn dochtertje zo allergisch lijkt te zijn, hoe meer afweerstoffen des te beter toch?
Groetjes Marieke
 
Mijn dochtertje heeft ook een koemelkallergie, maar dit is pas met 5 maanden eruit gekomen. Ze dronk toen aptamil van Milupa (hetzelfde als Nutrilon), wij wonen in Italie en gebruik hier een melk speciaal voor zuigelingen op basis van rijst. Toen ik in Nederland was was deze voeding op en besloot Nutrilon Pepti te gebruiken speciaal voor koemelkallergie. Nou zelfs deze werkte als een rode lap op een stier.
Als ik jou was zou ik gewoon verder gaan met borstvoeding, ook omdat het schijnt dat je andere allergie zou tegen kan gaan. Mijn dochter heeft naast haar koemelkallergie ook een allergie voor aardappel en zetmeel. Mag absoluut geen aardappel meer, maar ook geen liga, pap van mais en tapioca.
Ze zit op het moment een beetje onder haar gewicht om dat ze niet echt veel mag eten.
 
Terug
Bovenaan