koemelkallergie

Hallo,
Heeft iemand ervaring met de introductie van groente en fruit bij een kindje met koemelkeiwitallergie.
Mijn zoon is nu bijna 5 1/2 halve maand en ik mag bij 6 maanden gaan beginnen en evt. iets eerder nutrix. Wie heeft goede tips.
Groetjes
 
Hoi,

Mijn dochter 4,5 maand heeft ook een koemelkeiwitallergie.
Wij zijn door het cb door gestuurd naar een dietiste voor het introduceren van de vaste voeding.
We gaan d'r met 5 maanden al vaste voeding geven om dat ze d'r flessen niet wil en ons eten wel.

Maar zou gewoon eens vragen op het cb.

Groetjes Bianca
 
Loop ook bij de dieetiste voor ons meisje.

Daar krijg je een lijstje waar je het beste mee kan beginnen. En wat beter is om nog even te laten staan.

Het beste kan je doen bv eerst banaan beginnend met een klein beetje kijken hoe hij reageert. Dat mag je dan 3 dagen achter elkaar geven. in die dagen niets nieuws geven. Kijken of er een allergische reactie komt zo ja stoppen zo niet kan je na een paar dagen iets nieuws proberen en dan begin je weer met en beetje en dan opvoeren naar meer. Zo ga je door tot je alles gehad hebt.

Er is een heel schema voor maar bij het cb of dieetiste leggen ze dat helemaal uit.

Groetjes joyce
 
Hoi, Inderdaad, je kan het beste met dieetiste contact opnemen. vooral dat met een beetje beginnen, eerst 1 eetlepel, dan 2 etc..Dieetiste heeft prachtige lijst met groenten en fruit, waar ze wat minder op reageren, succes! Bij onze zoon lukte het pas na 1 jaar om groente en fruit als bijvoeding te geven, heel gedoe geweest. Tim reageerde nog het beste op biologische groente met rijst......( rijst omdat hij al een jaar was. hij kreeg ook rijstebrood...)
 
Terug
Bovenaan