Koemelkallergie

Onze zoon Sil, nu 3,5 maand heeft een koemelkallergie. Zijn er op het forum ouders van kinderen die ook een dergelijke allergie hebben? En hebben deze kinderen naast een allergische reactie op koemelk ook allergische reacties op andere voeding? Sil heeft naast zijn koemelkallergie ook eczeem.

Hoi Daan,

Mijn dochtertje heeft koemelkallergie (gehad).
Met 1,5 maand kwamen we er achter.
Ze kreeg toen nog bv. Ben op dieet gegaan om alles uit mijn voeding te laten waar ze last van had.
En dat was eigelijk alles.
Het meeste en heftigste reageerde ze op koemelk, ei, soja, noten, pinda's. Verder mocht ik geen vis, schelp en schaaldieren.
Zo bleef er weinig over. Maar heb dit gedaan tot ze 14 maanden was.

Ondertussen is ze 16,5 maanden en krijgt nog steeds de borst. Ik kan zelf alles eten ze heeft dan geen last. Zelf heeft ze alleen last wat last van de melk maar een heftige reactie op ei.
Noten, zaden en pitten geef ik haar voorlopig niet omdat deze allergie hele erge reacties kan geven en dat wil ik niet uit proberen.

Verder weet ik niet wat jou kindje voor een klachten heeft maar mijn dochtertje had heel erg last van eczeem en kreeg toen balneheum maar daar zit soja in en daar kon ze dus ook niet tegen. Dus kijk uit met wat je smeert.

Mocht je vragen hebben roep maar.

groetjes

Hoi Joyce,

bedankt voor je reactie. Sil heeft naast zijn koemelkallergie ook eczeem. Hij is geboren met een huidziekte, Ichtyosis (schubbenhuid)  in een milde vorm. Vandaar dat we toen hij 8 dagen oud was bij de dermatoloog in het Sophia KZH terecht zijn gekomen. Het enige advies was: goed vet houden met vaselinezalf. Begin maart bij controle bij de dermatoloog gaf hij het oordeel dat Sil spontaan genezen is van de Ichtyosis. Dat komt slechts in 5% van de gevallen voor. Wij zijn natuurlijk erg blij hierom. Alleen nu heeft Sil op zijn hoofd en zijn rompeczeem. Inmiddels smeren we met zalf. Helaas is dat hormoonzalf. Je ziet wel resultaat. Afgelopen weekend kregen we een tip om naast Balneum zout in het badwater te doen. Dode Zeezout kristallen gaan we vandaag halen. Want de hormoonzalf kan heel veel bijwerkingen hebben. Sil wordt voorlopig de komende 5 jaar door het Sophia in de gaten gehouden.

Hoi Daan,

Wat fijn zeg voor jullie en de kleine dat de schubbehuid vanzelf genezen is. Dat is al 1 stap.

Mara ons dochtertje heeft door de koemelkallergie ook heel erg last van eczeem gehad vooral op haar gezichtje en haar borst later ook armen en benen.

Ik gebruikte cardiflor voor haar dat was het enige waar ze tegen kon. Het is jeuk stillend verzachtende en vettend.
Vaseline kon ze niet tegen daar werd het alleen maar erger van.

Ook balneheum moet je wel voorzichtig mee zijn. Ik weet dat er in de olie en badolie en smeersels soja zit vaak zijn ze daar ook allergisch voor. Dus weer voorzichtig.

De hormoon zalf hebben we nooit gebruikt omdat het door het dieet wat ik deed heel snel beter ging. Ik zag met de dag verschil.
Je hoeft de hormoonzalf toch alleen te gebruiken alshij er erg veel last van heeft? Dan beperk je denk ik ook de bij werkingen.

Heeft hij verder ook nog klachten als spugen en diaree of verstopping.

Je kan bij kindereczeem kijken daar is een hele site van met veel info.

Groetjes joyce

Terug
Bovenaan