KOEMELKALLERGIE ????

Hoi mama's

Ik ben bang dat mijn kleine mannetje koemelkallergie heeft.
Eerst dachten we dat het gewoon krampen waren maar het werd steeds erger en erger.
Slapen doet hij veel te weinig omdat hij pijn heeft ook kreeg hij heel veel uitslag in zijn gezichtje en begon hij wat melk terug te geven.
Hij is superonrustig en ook inbakeren helpt niet,alles hebben we geprobeerd en nu lees ik een site over baby-allergie en al de symptonen herken ik.
Maar wat nu, helaas geef ik geen borstvoeding en geef ik dus al flesvoeding, nu lees ik dat nutrilon pepti een goed alternatief is en zou moeten helpen, maar ga ik dat zelf doen of moet ik eerst langs de huisarts?
Zelf zegt mijn moeder gevoel dat ik zo snel mogelijk van voeding moet overstappen om   mijn kereltje zijn pijn weg te nemen maar is dat wel zo slim.
En is er iemand bekend met deze vorm van allergie?

Groetjes debora.

Hoi Bo,

Volgens mij kan het geen kwaad om over te gaan op andere voeding maar ik zou toch even overleggen met de huisarts. Misschien betekend de uitslag wel iets heel anders.

Veel succes. laat je even weten hoe het gaat?

Groetjes joyce

Ik zou ook even naar de huisarts gaan, voor alle zekerheid.
Mocht het zo zijn dat ze inderdaad een koemelkallergie heeft dan moet je inderdaad speciale voeding kopen, volgens mij bij de apotheek, tenminste hier in nederland.
En het kan ook maar zo zijn dat je kindje er over heen groeit op den duur.
Maar het kan ook zijn dat je kindje meer allergieën heeft, bijv. gluten enz.
Daarom even naar de huisarts, misschien kunnen ze het testen.

Groetjes Alice
mv Eva 27-9-08

Hallo,

Nou inmiddels zijn we bij de kinderarts geweest en het is inderdaad mogelijk dat hij het heeft.
Het is alleen heel moeilijk te bewijzen.
Hij krijgt nu voor 4 weken speciale voeding en daarna weer terug naar normale voeding als hij direct weer klachten krijgt dan is het hoogstwaarschijnlijk koemelkallergie.
Hij heeft nu bijna 2 dagen die speciale voeding en wij zien nu al resultaat hij is nog wel wat onrustig maar daarvoor baker ik hem in.
Hij boert nu veel gemakkelijker wat ook weer minder krampen geeft dus het lijkt te helpen.
Ook krijgt hij een bloedtest alleen kunnen ze het dan niet precies zien bij die kleintjes maar wel of hij allergieen heeft in het algemeen.
Ik hoop het natuurlijk niet dat hij het heeft maar het is ook wel fijn dat hij nu toch al rustiger is met deze voeding.
We wachten af, hij ligt nu in iedergeval rustig te slapen en hij  heeft vanmorgen breed uit naar me gelachen zo heerlijk is dat geen gehuil maar een blije baby.

Groetjes uit het nog steeds hete curacao.

Terug
Bovenaan