koemelkallergie

Eerder gaf ik aan dat mijn zoontje, nu acht weken, verborgen reflux had
(dus niet spugen, maar juist weer doorslikken). Na een hoop ge-emmer
ben ik vorige week weer terug geweest naar de huisarts.  Hij had al
eczeem op zijn gezicht, maar dit kon ook van de bv komen. Nu ook over
zijn lijfje. De huisarts begon toch koemelkallergie te vermoeden. Hij adviseerde een bepaald merk voeding. Aangegeven dat ik bv wil blijven geven en dan liever na een dieetiste ga. Er is overleg geweest met de huisarts en ik ben woensdag naar een dietiste geweest. Ik heb vrijdag zelf op internet al vanalles opgezocht en met dieet begonnen; geen koemelkprodukten, geen soja, geen eieren. Dit waren volgens de dietiste de voornaamste; noten, zaden en cacao kon ik wel gewoon proberen. Van maandag t/m woensdag had ik een heel ander kindje, veel tevredener. Heb toen woensdag en donderdag 1 cracker met pindakaas gegeten en gelijk twee dagen ellende. Dus daar ben ik ook maar mee gestopt. Nu gewoon even vier weken streng en dan langzaam provoceren om te kijken waar hij wel en waar hij niet tegen kan. Ergens hoop ik dat dit het is, dan weet ik waar hij zo'n last van heeft. Alles zijn dus symptomen van een koemelkallergie (maar kunnen ook op zichzelf staan, maakt het lekker makkelijk); veel huilen, obstipatie, darmkrampjes, slecht slapen, eczeem en zelfs de reflux kan er van komen.
Dus kijken hoe het dieet gaat en ondertussen verder met de esomeprazol/nexium en laxeermiddel. Kijken hoe het gaat. Wil eigenlijk nog naar de osteopaat voor de reflux en als dit alles niet werkt naar de kinderarts om hem van mijn part helemaal door te lichten.
Oh ja, er is nog bloed bij hem geprikt ook, humpiedumpie. Om te kijken of ze hieruit kunnen opmaken of hij voor bepaaldvoedsel allergisch is. Waarschijnlijk lukt het niet omdat hij nog te weinig afweerstoffen heeft en dan kan het dus een vals negatieve uitslag geven. Nou, we zien wel weer verder.

Hoe is het met de andere kindjes met reflux?

Hoi Mam,

Jee wat een getob zeg! Best een heel gepuzzel zo, wat je wel en niet kunt eten, maar goed als je zoon zich dan beter voelt heb je t er natuurlijk wel voor over...

Dus je gevoel was toch goed, jammer dat zo'n huisarts daar niet eteen naar luistert he?

Hier gaat het met ups en downs... Ik moet zeggen dat het met het spugen en terugkomen van voeding de laatste dagen best heel goed gaat. Jasper krijgt nu weer gewone voeding met jbpm erdoor, maar heeft nu 3 a 4 spuitluiers per dag, heel fijn, we kunnen hem dan van top tot teen verschonen, want het zit overal dan.. Ik zie het nog een week aan, misschien moeten zijn darmpjes wennen en ik heb niet het idee dat ie er veel krampjes door heeft. Het slapen overdag is nog steeds geen succes (hoewel ij vandaag bijna heel de dag sliep), maar de nachten gaan goed gelukkig.

Morgen gaat hij voor t eerst naar de oppas, vindt mama errug spannend...

succes meid! Houd ons op de hoogte!!

lfs Mick

Terug
Bovenaan