koemelkallergie

we zijn onze zoon nu aan het testen op koemelkallegie. ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het zal gaan als hij wat ouder is en gewone voeding mag. iemand hier ervaring mee? hij is nu 3mnd.
middag april gan ze de test doen of hij het echt heeft door hem weer andere voeding te geven. aan de ene kant hoop je het omdat je dan weet waar de klachten vandaan komen, maar aan de andere kant ben ik dus heel erg benieuwd wat ons te wachten staat..dus vandaar de vraag of iemand hier ervaring mee heeft
 
Hoi,

Wij hebben dit meegemaakt met onze zoon. Toen hij ong. 7 wkn oud was begon het: onrustig extreem, veel honger (warme melk verzachte..), schrale wangen, met boogjes spugen en vooral heel veel krijsen.
Na 7 mnd zijn we er zelf pas achter gekomen, verschrikkelijk gewoon. Twee keer opgenomen geweest maar niemand dacht aan koemelk omdat hij geen exceem had! Vele onderzoeken en mnd met 'n krijsend kind gelopen. Overdag maar ook s nachts. Na een verhaal op internet kwam ik er zelf achter dat het ook wel s koemelk kon zijn. Meteen naar arts gegaan en voorgelegd. Hij schrok want schaamde zich dat ze daar zelf nooit aan gedacht hadden! Meteen andere voeding geprobeert (gewoon te koop bij je apotheek!) Voeding speciaal voor kindjes met keomelk. Hij kreeg dit meteen en vanaf 24 u later... een heel ander kindje!! We zagen hem voor t eerst lachen en hij was rustig en hij sliep weer normaal!!!! Erg kwaad geworden op de artsen in t ziekenhuis natuurlijk want hij was 2x opgenomen geweest en heeft veel nare onderzoeken gehad én medicatie!!!
Toen hebben we die speciale melk een paar mnd gegeven en t ging zo goed. Wel zijn we bij een dietiste gegaan die ons begeleide. Vanaf 1 jaar heb je 50 procent kans dat t weg is, erover heen gegroeit.
Na zijn eerste jaar zijn we heel voorzichtig een heel klein beetje gewone melk gaan geven en hier reageerde hij goed op!
Nu is hij inmiddels 7 jaar en geen koemelkallergie meer. Hier zijn we wel erg blij mee!!
Maar de kwaadheid zit me nu na 7 jaar nog heeeeel hoog. Maarja, we moeten het achter ons leggen en we genieten nu volop van hem!!

Mijn tip, laat je goed begeleiden bv door een dietiste. En je kan het zelf heel makkelijk uittesten hoor vind ik d.m .v. bij de apotheek de voeding te halen en te geven en dan moet je binnen 3 dgn verschil kunnen zien. Zo hoef je niet op april te wachten. Want ik weet dat deze verschijnselen heel erg kunnen zijn, voor je kindje maar ook voor jullie zelf!!

Heel veel succes!! En mocht je nog vragen hebben, ik kom hier af en toe nog wel s kijken op t forum (wij hebben sinds 4 mnd namelijk weer n kleine erbij)
Groeten Ing
 
Hoi,
Onze oudste had het ook, hij is nu bijna 10jr en er helemaal vanaf! (vanaf een jr of 7 krijgt hij eigenlijk alles weer)
Met bijvoeden zul je tegen die tijd idd op veel moeten letten als het zo is, in koekjes, beleg, mixen van bijv honig ed zit het vaak in!
Het is toch afwachten of ze het hebben en hoe erg!
Veel kinderen groeien er wel overheen dus dat geeft goede hoop, maar laat je goed voorlichten!
Meestal krijg je ook een lijst met dingen die ze wel of juist niet mogen eten!
Veel succes ermee Gr MJ
 
Onze oudste dochter had als baby heel veel krampen. Ze huilde na een tijd 20 uur per dag en kreunde de andere 4 uur.
Op advies van het cb kreeg ze toen Omneo voeding en dat ging heel snel heel goed. Ze huilde nauwelijks nog. Na een maand of 6 kwam de eerste eczeem plek. Daar kreeg ik hormoonzalf voor. Na een jaar zat ze helemaal onder de eczeem en het enige wat ik kreeg was hormoonzalf. Tot ik zelf ben gestopt met het geven van koemelk. Na twee weken was het voor 90 % weg en na 4 weken helemaal. Voor ons was het dus wel duidelijk dat het van koemelk kwam. En nog steeds (nu is ze 4 jaar) kan ze niet te veel melk drinken/melkprodukten binnen krijgen. Maar ze kan nu al wel elke dag bijv. yoghurt eten. Het gaat dus al veel beter. Koekjes zijn hier nooit een probleem geweest.
 
als ik veel verhalen lees van koemelkallergie merk ik dat die veel extremer zijn.
we zijn het gaan gebruiken omdat hij rodr oogjes had, eczeem in zijn gezicht en met het slikken van de fles het niet goed kwijt kan.
hij geeft niet over, maar het is net of ie teveel slijm krijgt, en maakt dan een vreselijk hard geluid net of hij wil kokhalsen en hij was steeds aan het niezen
toen we toevallig gebeld werden door het cb en wij zeiden dat we niet echt het gevoel hadden dat het beter ging zei ze dat we dan toch maar weer de hypoallergeen moetsne gaan gebruiken (zijn ontlasting werd nl dunnen en begon nu juist mondjes terug te geven.) maar sinds we de hypoallergeen weer een paar dagen hadden gebruikt kreeg hij weer krampen en gilt het dan uit en hij heeft weer eczeem.

ik weet niet echt of het koemelk allergie is maar dat er iets is is wel duidelijk. hij lacht nu wel meer in ieder geval......
als ik bij anderen lees is huilen en overgeven de grootste boosdoener vandaar dat ik twijfel.
hij huilt wel maar niet extreem het is dan meer dat ie krampen heeft volgens mij.....
 
Hoi,
Hypoallergeen is niet volledig koemelkeiwit vrij!
Onze oudste had het dus ook en toen ik na 9mnd bv van de 2e overging naar melk adviseerde ze mij om in 1e instantie hypo te nemen omdat daar minder kme inzit (ivm risico door de oudste), maar er zit dus wel wat in!

Gr MJ
 
Terug
Bovenaan