koemelkallergie!!!

Hallo,

Mijn mannetje heeft waarschijnlijk koemelkallergie en verborgen reflux.
Het afgelopen weekend (dagen) heeft ie haast niet geslapen en veel gespuugt en erg onrustig veel krampen veel huilen uitslag in zijn gezicht kortom geen fijn weekend. Wel heeft ie vannacht voor het eerst doorgeslape van 22.30 tot 6.30 vanmorgen maar goed hij heeft gisteren over de gehele dag ook maar 2 uurtjes geslapen dus niet zo gek. Maar mama was er wel aan toe.

We zijn vandaag begonnen met de nutrilon pepti en krijgen medicatie tegen de reflux hopen dat het allemaal snel beter wordt want ik vind het zo moeilijk dat ik zo niet eens van ons kleine mannetje kan genieten dit duurt nu al vanaf zijn tweede week en wordt alleen maar erger zo zielig!!!

Heb er zoveel moeite mee en ben eigenlijk helemaal op maar wil aan de andere kant alleen maar voor mijn mannetje zorgen en wil dat niemand hem over neemt. Hij is vanmiddag even bij mijn schoonmoeder geweest en ik heb de hele middag alleen maar zitten huilen ben uiteindelijk haast huilend in slaap gevallen op de bank. :bloos

Sorry voor mijn geklaag dames maar ik moet het even van me afschrijven.
Hebben jullie toevallig (hoop het niet voor jullie) ervaring met koemelkallergie en met nutrilon pepti

groetjes gonzo
 
Als hij idd. koemelk allergie heeft, dan zal je merken dat het snel veel beter gaat op Pepti. Je zal zien dat je een ander kind krijgt, je eigen kind. Probeer je daar aan vast te houden! Over twee weken zal je al een groot verschil merken.
En veel oma's vinden het heerlijk om voor hun kleinkinderen te mogen zorgen. Bovendien geef je je zoon de kans een band op te bouwen met z'n oma. Zo'n middag is leuk voor iedereen! Doe het dan voor hun! (en geniet van wat tijd voor jezelf, die heeft iedereen nodig)
 
wij hebben van een maand tot 4 maand hier in gezeten!
hij heeft geen koemelkallergie! maar erge eczeem en e dachten dat hij een koemelkallergie had.
een week in het zhuis gelegen door zijn uitslag en idd ook verborgen reflux..
we hebben dus super lang in deze molen gezeten en het gaat nu eindelijk iets beter met hem.
hij is nu bijna 6 maand en we lopen nog steeds bij een kinderarts voor controle.
hij krijgt hormonen creme voor zijn eczeem!

misschien heeft jou kleintje dat ook?? jou verhaal komt me namelijk super bekend voor!!

sterkte ermee!! komt helemaal weer goed!!

gr
 
Hallo,
Ik herken heel veel in jou verhaal. Heeel veel.
Bij ons hielp de meest uitgebalanceerde voeding zelfs niet. Er wordt heel snel gezegd dat het reflux is en darmkrampjes, ten gevolge van koemelkallergie. Maar in de praktijk werkt het echt anders, namelijk bij 70% van de kindjes met reflux blijkt er een andere onderliggende oorzaak te zijn (kiss-syndroom) die de reflux veroorzaakt en ook alle omliggende ellende/problematiek bij het kindje.
Ik zeg niet dat alle refluxkindjes kisskindjes zijn!
Er gaat vaak een hele lange weg vooraf, met veel ellende, stress, ziekenhuisopnames, verschillende voedingen. Terwijl de artsen het liever onder de tafel schuiven en het met een geoorloofde 'medisch verantwoorde' diagnose laten als reflux.
Terwijl reflux dus (bijna) = (tenzij er aangeboren afwijkingen zijn) nooit op zichzelf staat! Ik weet niet hoé hij drinkt, hoe zijn lichaamshouding is en dergelijke maar....
Kijk dus eens op www.kisskids.nl. Of reageer als je meer wilt weten. Of juist niet als je dit niets vind ;)

 
ook ik herken wel t een en ander aan je verhaal.
mijn dochtertje werd geboren en t was alleen maar huilen huilen huilen! roze wolk??? nee daar zat ik echt niet op hoor! vond het ook zielig voor mn oudste dochter. ik was zo met aleiyah bezig, dat ik geen tijd had voor nathalia.
na 3 maanden was ik het zat en ben weer naar de huisarts gegaan (was ik al meerdere keren geweest en bij t cb ook maar alles werd elke keer afgescheept op: "is het aard van het beesie")
ik heb een verwijsbrief naar de kinderarts ge-eisd.
diezelfde week kon ik nog langs komen.
ze bleek verborgen reflux te hebben en haar nekwerveltjes zaten helemaal vast door de te snelle bevalling. geen idee wat de kinderarts deed, maar ze zat aan aleiyah haar nek en schouders en rugwervel en ik hoorde aleiyah: aaahhh doen. weet niet hoe ik het moet uitleggen, maar ze genoot ervan!
toen dat klaar was schreef ze medicijnen uit voor de verborgen reflux en ik kon naar huis.
kreeg ook de tip mee om aan de bambix te gaan zodat het allemaal op de maag zou blijven liggen (aleiyah spuugde niet maar had altijd het zuur wat omhoog kwam)
daar ben ik diezelfde dag nog mee begonnen, en 2 dagen later had ik al een ander kind!!!! minder huilen, meer slapen! vanaf dat moment viel er een hele last van me af.
4,5 maand... het volgende probleem: aleiyah kreeg het vaak benauwd en kreeg exceem bij haar knieholtes. ik kreeg een pufje voor haar bronchitis en hormoonzalf voor haar exceem van de huisarts. pufje werkte ook na 2 dagen al! ze kon weer gewoon ademen, ipv dat ze net een varkentje was. exceem ging maar niet over. werd wel minder door de hormoon zalf, maar ging niet volledig over. maanden lang heeft ze aan de hormoon zalf gezeten. tot mijn moeder me opeens belde: zou ze misschien geen koemelkallergie hebben???
voelde me oliedom en kon wel huilen! ik kreeg een site van der, en alles klopte gewoon! de exceem, de benauwdheid, het vele huilen als baby zijnde enz enz. ik ben weer naar mn huisarts gegaan en een verwijzing gevraagt voor de kinderarts, dermatoloog en dietiste.
bij de dietiste ben ik al 2 keer geweest nu. ze zit op een koemelkvrij dieet en het gaat super!!! haar exceem is gewoon bijna weg! in 2 weken tijd. ben zooooo blij! koemelkallergie dus! t was al wel eerder in me op gekomen, maar mijn huisarts zei dat het toch niet getest kon worden want een bloedtest is niet betrouwbaar op deze leeftijd.
nee klopt, maar ze heeft me nooit verteld dat er ook nog zoiwets bestaat als een huidtest!
6 september moet ik voor t eerst naar de dermatoloog voor het 1e gesprek. daarna wordt er een afspraak gemaakt voor de huidtest en kan ik precies zien waar ze allemaal allergisch voor is. maar 1 ding weet ik al zeker: zowieso koemlek!
sinds het koemelkdieet gaat het zo veel beter met haar!

nou, dat was weer een heel verhaal hahaha
wil je heel veel sterkte wensen met je kleine uk. komt helemaal goed! als je maar op je moeder gevoel af gaat. hopelijk is de reflux snel weg bij je kleintje. en groet hij snel over zn koemelkallergie heen!

liefs, do
 
Hier hetzelfde verhaal.. Toen ik op dag 10 stopte met de bv en overging op de kv was het huilen, niet meer slapen, obstipatie etc. Na een lang verhaal bleek het koemelk allergie te zijn. Jasmijn is gelukkig extreem opgeknapt vanaf de eerste dag dat ze over ging op de pepti! Reflux hadden ze ook aan gedacht maar spugen hoort ook bij de allergie. Het lichaam gooit de 'slechte melk' eruit dus ik zou als ik jou was snel kijken of het spugen stopt en dan kijken of je een dagje zonder refluxmedicatie kan. Benieuwd of de kleine dan nog spuugt!

Jasmijn is nu 8 maanden zit al ruim 5 maanden aan de pepti. Ze lacht, huilt nooit, slaapt heerlijk. Voor de pepti huilde ze 23 uur per dag..
 
Hoi Dames,
 
  Mijn zoontje  heeft ook koemelkallergie Ik geef hem al 7 maanden  bv, wil overstappen naar opvolg melk nou hij vind het echt  niet  lekker  hij drinkt  het niet  op,hij  drinkt  het alleen waneer die dorst  heeft maar dan ook niet  alles.  Hij moet er natuurlijk  aan wennen.  Hebben jullie  tips of iets  vind het echt  moelijk  dat niet  wil drinken..
 
Terug
Bovenaan