Koemelkallergie

Hoi meiden,
Even naar aanleiding van het topic over het spugen waarin naar voren kwam dat er veel mensen overstappen op de nutrilon pepti ivm koemelkallergie.
Ik ben zo benieuwd hoe jullie tot deze conclusie zijn gekomen. Wat waren de symptomen van je kindje.

Ik kan er namelijk niks aan doen maar ik heb steeds het gevoel dat Ravi niet goed tegen zijn melk kan. Hij is ongeloofelijk onrustig tijdens het drinken. Soms spartelt hij alle kanten op, heeft last van krampjes, hoest veel terwijl hij niet verkouden is, begint slechter en langzamer te drinken, spuugt veel....

Als ik zie hoe andere kindjes hun fles drinken of bv krijgen dan is dit allemaal zo rustig! Hier lijkt het soms wel of je een mini adhd'er vast hebt :)

Liefs!

Wat jij beschrijft deed Aron ook.
Veel krampjes, onrustig drinken, spugen, luchtwegklachten, allemaal symptomen die eventueel op km allergie kunnen duiden.
Ik was het letterlijk spuugzat en heb gewoon pepti geprobeerd. Ging gelijk een stuk beter. Ook z'n eten ingedikt waardoor hij nog rustiger ging drinken.
Bij hem denk ik combi allergie en reflux.
Gewoon proberen! Je hebt niks te verliezen.

Dat heeft Emi ook gedaan en ze zat helemaal onder de bultjes. Ze had haar oortjes vol schilfers en vanaf we op de pepti zitten is het allemaal weg. Ze drinkt met plezier heeft geen krampjes meer. Geeft zelfs helemaal geen melk meer terug en boert flink. zou zeggen probeer het en ga op je gevoel af.

je zou het bij de ha kunnen aan kaarten. Bij luana dacht het cb ook aan de allergie. Het bleek niet zo te zijn, maar bij de apotheek zeiden ze dat je het met een receptje vergoed krijgt bij je verzekering. Dit hebben we gedaan en het werd mooi vergoed! Wel fijn want een bus pepti is wel even €25,-!!! Als je wilt overstappen zou ik wel overleggen met de ha of cb, niet zomaar zelf ermee beginnen.

Succes!
Liefs ciomama

Ravi heeft wel een tijd last van melkbultjes gehad maar die zijn nu eigenlijk zo goed als weg. Wat wel opvallend is dat hij ook schilfertjes heeft in zijn gezichtje en nu heel sterk achter zijn oortjes.
Ik ga het zeker volgende week ook met CB overleggen maar was benieuwd of zijn "symptomen" wat overeen komen met die van jullie kindjes.
En wow duur pepti :( daar word je toch niet vrolijk van....
Liefs

Ik ga het zeker laten onderzoeken! Heb ook het gevoel dat het steeds erger word. Aan het eind van de fles huilen omdat hij eigenlijk niet meer wil drinken uit de fles. En dan huilen omdat hij nog honger heeft en toch wel wil drinken...en dan weer huilen..etc...Heb wel het idee dat Ravi soms een enorme bikkel is. Je ziet aan zijn hele hoofd dat hij krampjes heeft maar hij geeft geen kik. (ik zeg altijd tegen hem dat hij zit te stinne = fries voor poepen en drukken :D)

We hebben volgende week toch afspraak met CB en ga het voorleggen. Dan kijken wat zij doen en dan even wachten tot we onze nieuwe huisarts eindelijk rond hebben.
Liefs

Terug
Bovenaan