Koemelkallergie?

Gisteren voor het eerst naar het CB geweest. Onze kleine meid was lekker gegroeid. Ze weegt nu 4760 (730 gr aangekomen, naar het thuisbezoek) en is 55,5 cm lang (3 cm gegroeid na haar geboorte). Verder fijn kunnen praten over haar onrustige gedrag ( niet in slaap kunnen komen, regelmatig huilen, veel krampjes en veel poepen, rode uitslag op haar gezicht na de fles) en we gaan samen naar een oplossing zoeken. Allereerst gaan we vanaf vandaag over op Nutrilon pepti om uit te zoeken of ze een koemelkallergie heeft (bij mijn oudste,11 jaar, is dat vorig jaar vastgesteld). Is er na ongeveer anderhalve week niets veranderd dan gaan we kijken of ze last heeft van reflux. Ik hoop dat we wat kunnen vinden, want zoals het nu gaat is ook niet alles. Ik kom eigenlijk nergens aan toe, omdat ze zo (oorverdovend) huilt en ze het liefst bij me zit. (We hebben vanalles geprobeerd hoor,zoals laten huilen, troosten, speentje en ze slaapt in een puckababy)

Even een " spannende " tijd dus voor ons!

hoi hoi

mijn kleine ventje huilde ook zo veel. ook van alles geprobeerd. nu heb ik op internet zitten zieken en leek het heel erg op het kiss syndroom. ik ben bij een chiroprator met hem geweest. door de bevalling had die erg last van zijn nek. 1 behandeling en ik had een ander kind. een vrolijk mannetje. ik zeg kijk eens op internet wie weet zie je ook een hoop herkenning.

Ons meisje heeft nu 2 dagen nutrilon Pepti gehad en het is nu al een ander meisje aan het worden. D'r huid is rustiger, ze poept minder en ook het huilen is al een heel stuk minder. We herkennen haar bijna niet meer...We durven haast niet te geloven dat het al zo snel verschil maakt, maar ja....
De arts op het cb heeft haar nekje al onderzocht en dat zat niet vast, dus dat heeft ze al uitgesloten.
Uiteraard heb ik al op internet zitten zoeken en het was of koemelkallergie (wat mijn oudste ook heeft) of reflux.....

Hoi,

hoe herkenbaar...ons meisje krijste ook de laatste weken steeds meer, harder en langer! Alleen ons kind poept bijna niet..

Vrijdag bij kinderarts geweest, medicatie tegen reflux gekregen, sinds afgelopen maandag aan de pepti, melk indikken met johannes broodpitmeel en de 5 s,en van dokter harvey karp toepassen. Wat n verschil, geslapen vannacht van 22.15 uur tot 05.30 uur! Wauw....

Die 5 s,en van die dokter zijn echt fantastisch, vooral het wiegen en ssss in haar oortje doen hier wonderen!

Sterkte,

gr Yosha (moeder van Michelle 9w3d)

Hoi hoi, klinkt zo herkenbaar. Onze kleine krijste eerst ook alleen maar. We zijn uiteindelijk helemaal radeloos 's avonds laat naar de huisartsenpost gegaan en kregen daar een kinderarts te spreken. We kregen uiteindelijk Zantac (tegen brandend maagzuur) en Nutriton mee, de volgende dag was het gelijk een ander kindje. We gaan ook met hem naar de osteopaat, werkt ook heel goed! We zijn er dankzij hem ook achter dat Sam gewoon een buikslapertje is en laten hem lekker overdag op zijn buikje slapen.

Wellicht is de osteopaat voor jullie ook een oplossing, vaak wordt het vergoed door de verzekering en baat het niet dan schaadt het niet.

Terug
Bovenaan