koemelkeiwit-allergie en verjaardagstaart

Hoi mijn dochter wordt begin november 1 jaar maar vanwege haar koemelkeiwit allergie ben ik nu op zoek naar een recept voor een koemelkeiwit-vrije taart. Wie heeft er recepten of info? Alvast bedankt!!!

Hoi

Ik heb geen recept voor je misschien even op google?

Ik heb wel een vraagje.Mijn dochtertje word verdacht op deze allergie en krijgt sinds 6 dagen pepti.Het huilen word beter maar kun jij me vertellen hoe lang het bij jou dochter heeft geduurt voordat de eczeem en verstopte neus beter werd?

Alvast een fijne verjaardag

hoi,

ik maakte voor mn zoontje een fruittaartje met gelatineblaadjes. Hij heeft er niet veel van gegeten, maar het gaat om het idee. Gebruik iig geval geen sojaprodukten, ook al wordt je kindje 1, want dat deed ik dus wel, en hij heeft de hele nacht gehuild.
Veel plezier!!

ik ben ooit eens een site tegengekomen waar vanaales te koop is voor mensen met een allergie.
www.topgoods.nl heet het, alle allergieen staan geranschikt en je kunt zo alle produkten bestellen.
succes ermee en fijne verjaardag alvast.
groeten Martine

Ach ik herken het helemaal. Ons meisje had buiten koemelkallergie ook noten, zaden, pitten, ei, soja, vis, schelp en schaaldier allergie. Bij de bakker een taart besteld die mogelijk was. De avond voordat we hem zouden halen belde de dame van de bakker op dat ze zich vergist heeft en dat ze de taart niet kunnen maken en er dus wel voor haar foute ingredienten in moesten. Ik baalde vreselijk maar aangezien ze het ook niet kent hebben we de taart gehaald ze heeft kaarsjes geblazen en daarna heeft ze haar eigen dingetjes gegeten. Ze miste het niet geloof ik.

Nu word ze november 4 en is gelukkig overal overheen gegroeid.

groetjes joyce

Hey,

Alleen koemelkvrij is nog niet zo moeilijk.... Je cakebeslag kan je maken met wajang plantaardige margarine (bakboter). Je cakebeslag doe je in een taartvorm en bak je. Dan snij je de "taart" in lagen (twee of drie) de bodem wordt de bovenkant (mooi recht en glad namelijk).

Als gevulde laag kan je jam doen of vruchtenmoes, taart versieren met vruchten, poedersuiker, jam, vruchtenhageltjes, of iets dergelijks...

Voor diegenen die ook nog kippenei-vrije taart zoeken, je kan een bananencake bakken (banaan vervangt het ei) en op dezelfde manier versieren als de gewone.

Appeltaart is zonder koemelk, kan ook zonder ei gebakken worden trouwens, smaakt net zo lekker!

Voor de vraag over verbetering klachten... eczeem kan tot zes weken duren voordat het (grotendeels) wegtrekt, snottenbellen zijn eerder weg. Krampen, spugen, darmklachten, zijn vaak met drie dagen al stukken beter.

Groetjes Nynke Bal

Terug
Bovenaan