Koemelkeiwit allergie

Dag moeders,
vanochtend zijn wij ons rot geschrokken van onze dochter van 6 maanden. Een uur na haar flesvoeding was haar gezicht opgezwollen, zat een oog dicht en had ze in haar liezen, haar oksels en over haar bovenlichaam rode vlekken. Alsof ze verbrand was, met grote witte  bulten er tussen door.  Meteen naar de huisartsenpost gegaan en daarna doorgestuurd naar de kinderarts. Langzaamaan verdween de uitslag, totdat ze haar volgende flesvoeding kreeg. Onder mijn ogen (en die van de kinderarts) kwam het een keer zo erg terug. Gek genoeg leek onze dochter er weinig last van te hebben, maar het was een naar gezicht. Eerste diagnose luidt nu: koemelkeiwitallergie. Vanuit het ziekenhuis hebben we speciale voeding meegekregen en we moeten naar de kinderarts en dietiste.
Zijn er moeders die hetzelfde hebben meegemaakt en die mij kunnen vertellen hoe dit verder gaat? Ze schijnen er over heen te groeien met een jaar of 2-3. Mag ze tot die tijd helemaal niets met koemelk er in (koekjes, pap, etc)?

Ik hoor het graag!
Groeten van Simone
 
Hallo,

Onze dochter heeft sinds haar 6de maand allergie/exceem gekregen op haar benen.armen en borst/romp. Wij dachten en denken nog steeds dat het door de medicijnen komt die ze 4 mnd lang geslikt heeft, ( ze heeft namekijk met haar 4de maand spruw gehad en zat met haar vinger steeds in haar mond, waarschijnlijk nu een schimmel van de spruw onder haar nagelriem gekomen en heeft nu als gevolg 1 schimmelnagel.) Dat drankje moet de schimmel dood maken, helaas niet geluk nu overgegaan met een zalfje voor haar nagel en omgeving.Maar sinds ze dit drankje heeft heeft de de rode plekkern die soms erg ruw aan voelen, andere moment weer vervellende huid  lijken. het jeukt erg.We hebben alles geprobeerd om er op te smeren (uiercrame,caladule zalf,vaseline,bepanthen) niks hielp het werd er niet echt rustiger er van,terwijl we dit zo 3 á 4 weken achter één hebben geprobeerd om het een kans te geven of het zo helpen.

Nu hebben we toen hormoonzalf gehad voor 10 dagen.en nu overgegaan op parfanac zalf voor exceem's. Het werd wel wat rustiger, maar niet elke dag.

Nu kwam mijn schoonmoeder vandaag er mee, meid waarom ga je niet voor 2 á 4 weken over op soja spullen, misschien heeft het wel koemelkallergie. probeer het gewoon dan zie je het resultaat binnen een week.Wordt het minder dan ga je er mee door. en dan kan je op een gegeven moment langzaam over gaan op 1 soort eten en steeds kijken hoe dat gaat en weer opbouwen.

Nu hebben we vandaag alles gekocht. koekjes zonder melk,pap/vla,melk en allemaal koemelkvrij.Ik dacht jeetje wat een gedoe, maar moet zeggen het is wel wat makkerlijker dan ik dacht. pakken melk, vla,yoghurt,koekjes etcetc allemaal op basis zonder melk of room die ze niet mogen.
WE gaan nu proberen of het helpt. Mijn neefje en nichtje hebben een jaar gehad en kunnen nu alles weer eten. bij de ene zijn ze begonnen toen hij 4 mnd oud was en was met 14 mnd oud er over heen. bij mijn nichtje zijn ze er met 1 jaar oud mee begonnen en met haar 2de leeftijd was zij er ook over heen.

Het is waar dat kinder er overheen groeien als ze zo rond de 2de /3de levensjaar zitten. en begin je er al vroeg mee voor hun 1ste jaar dan heb je ook veel kans dat het voor hun 1.5 /2   jaar over is. het nadeel is dat het best duur eten is, maarja als ze er dan beter van zijn is dat niet erg.

Hebben andere mensen hier ook ervaring mee ? en wat geven jullie voor eten aan de kleintjes van welk merk enzo?

sterkte allemaal
 
Hallo
dat is idd schrikken als je de reactie heftig ziet opkomen.
Mijn zoontje had vanaf de geboorte een verhoogde kans op allergie omdat mijn man constitutioneel exceem heeft. Omdat ik een borstoperatie heb gehad was de kans erg klein dat ik bv zou kunnen geven dus ons mannetje kreeg na een paar dagen een combinatie van fv en bv. Vrijwel direct kreeg hij ook uitslag op zijn huidje en zijn we overgegaan op de pepti voeding. Via het cb kreeg ik met 6 maanden een doorverwijzing naar de dietiste en zo hebben wij de bijvoeding opgebouwd.
We hebben ons strikt gehouden aan de regels en zijn deze periode prima doorgekomen. Toen hij een jaar was mochten we voorzichtig gewone melk gaan proberen en dit ging ook goed. Nu is hij 17 maanden  en gaat het prima met hem. Wel blijft hij ruwe plekjes op zijn lichaam houden maar dit staat los van de voeding.
Mijn zoontje hefet wrs. maar een hele lichte vorm van allergie gehad  en is er dus overheen gegroeid.  Dat kan dus idd en ik weet dat ook kinderen met zwaarder vormen eroverheen kunnen groeien.  
Ik kan je alleen aanraden om de adviezen van de arts en de dietiste op te volgen  ook al vind je ze misschien wat overdreven. Maar echt,  ze helpen en daar gaat het om.
Ik wens je veel sterkte en succes. Ik hoop dat  het met de juiste voeding met je kindje ook weer beter gaat.
Groetjes Jeanette          
 
Hoi Sinmone,

dat zal wel even schrikken zijn geweest. maar jullie zijn er nu wel achter wat de oorzaak is. De meesten kinderen zijn na 5 jaar over een koemelkeiwit allergie heen gegroeit sommigen zelfs al na een jaar of 11/2 jaar.
de diëtist zal je alles wel uitleggen. het is inderdaad de bedoeling dat je zoontje nu niks aan koemelk krijgt dus ook alle koekjes, brood, soepen, sauzen en alle andere produkten waar koemelk inzit.

Ik wil even terug komen over wat friends zei mbt soja. Vroeger werd bij een kma soja gegeven daar is men nu op teruggekomen. Soja eiwit lijkt veel op koemelk eiwit en kinderen kunnen dan al heel snel ook een allergie voor soja opbouwen. Dus niet koemelk eiwit voor soja eiwit vervangen

Verder is het belangrijk om de bijvoeding heel langzaam  op te bouwen waarbij steeds gekeken wordt of een bepaald produkt goed verdragen wordt.

Sterkte,   Renée
 
Hoi Simone,

Wat vervelend voor je dat je kindje een koemelkeiwitallegie heeft.
Mijn oudste zoontje nu 2,5 heeft het ook.
Wij kwamen erachter door dat Rick eczeem kreeg ondanks dat ik bv gaf.
Ik ben toen 6 maanden op dieet geweest wat  erg lastig was omdat ik lekkere dingen ging missen.
Uiteindelijk werd zijn huid wel rustiger en werd hij zelf ook rustiger.
Wij hebben toen met behulp van de dietiste dingen als bijvoeding geregeld.
En dat ging allemaal goed.
Ik weet nu precies wat hij wel en niet mag eten en dat leer je snel genoeg.
Bij het voedingscentrum kan je boekjes aanvragen waar in alle merkproducten staan waar in geen koemelk in is verwerkt.
Dat is zeker in het begin erg handig.
Wij laten ieder jaar bloedprikken om te kijken of hij nog antistoffen heeft tegen bepaalde producten en tot nu toe is dat nog steeds het geval.
Wel wil ik in overleg met de huisarts proberen koemelk te gaan geven om te kijken hoe hij er op reageert.
Ik wens je de komende tijd veel succes met het lezen van etiketten.
Groeten marieke van Veen moeder van Rick en Joost.
 
Terug
Bovenaan