koemelkeiwitallergie

Hallo,

Mijn dochter heeft waarschijnlijk koemelkeiwitallergie. Ze is net begonnen met het eten van boterhammen, maar daar kan ik dus geen boter of margarine op smeren omdat dat van melk is gemaakt. Maar de voedingsstoffen hierin zijn wel belangrijk. Heeft iemand tips voor wat ik er dan op kan doen zodat ze toch genoeg voedingsstoffen binnen krijgt?
Alvast bedankt!
Groetjes, Ans
 
Hoi Ans,

Er zijn ook margarines zonder melkproducten hoor (ik meen brio); kijk gewoon even op de verpakking of ze helemaal planaardig zijn.
Aan de andere kant, mijn dochter lust gewoon geen boter/margarine of en eet dus droog brood; op het cb vond men dat helemaal geen punt, als ze haar vitamine a/d maar krijgt.

Groetjes,
michelle.
 
Hoi Ans,


ik ga ook koemelkvrije margarine op brood doen. Ik doe trouwens ook een theelepeltje van deze margarine door de warme hap zodat hij toch wat vetten binnenkrijgt. Tip!
Ik neem aan dat je dochtertje ouder is dan 9 maanden als je haar nu brood geeft. Geef je ook speciaal glutenvrij brood?
Ik heb van de diëtiste een foldertje van Mead Johnsson gekregen met allerlei leuke receptjes op basis van Nutramigen (pannekoeken enzo). Misschien is dat ook wat voor? Je kunt het denk ik wel krijgen via http://www.meadjohnson.nl

Groetjes, Cornelie
 
hoi Ans,
Ik heb ook een kind met koemelkeiwitallergie. Hij eet minarine op brood, dat is boter op soyabasis.Te koop bij AH

Sterkte ermee, het is niet makkelijk zo'n alergisch kind. Er zijn boekjes met produkten zonder koemelkeiwit te bestellen op de site van voedingscentrum.nl
Vraag het anders bij je consultatiebureau of huisarts.

Groetjes Carolien uit Rotterdam
 
Terug
Bovenaan