Koemelkeiwitvrije verjaardagstaart?

Ha mede mama’s,<br /><br />Voor ons dochtertje met koemelkeiwitallergie ben ik op zoek naar vrolijke cupcakes of een leuke taart (met fondant of slagroom), maar dan koemelkeiwitvrij! Het is voor een fotoshoot as zaterdag dus hoeft niet eens super lekker te zijn want de kids gaan er vooral mee spelen denk ik. Wie heeft er leuke tips? Tijd om te bakken/goede bakskills heb ik niet zo, dus bestellen heeft de voorkeur. Dankjewel voor de tips!<br /><br />
 
Wij hebben toen een veganistische taart gemaakt. Daar zijn heel veel recepten van online te vinden. Even googlen op vegan smash cake bijvoorbeeld. Ik ben zelf ook meer een kok dan een bakker, en ik vond toch een recept voor een mango cake/slagroomtaart met icing. Mijn dochter is gek op mango, vandaar. 
De visite vond het gewoon een lekkere taart en het was ook wel zo'n lekker zware ongezonde haha! Mijn dochter at 'm ook zo op. klein stukje dan. En die eet anders nooit van die suikerbommen, nog steeds niet. 

AH heeft trouwens een vegan slagroombus, gewoon kant en klare. En je kan van kokos- of sojaroom ook slagroom kloppen. Die moet je wel kort van te voren maken, want dat blijft minder lang stijf dan "gewone" slagroom. 

De fondant weet ik niet of dat koemelkvrij en kant en klaar te vinden is. 
 
Je hebt vast ook wel veganistische bakkers, of bakkers die veganistische taarten verkopen. Maar dat zal ook even online zoeken zijn denk ik. 
 
Terug
Bovenaan