koen vandaag 5 maanden

hallo meiden

ik schrijf niet zo vaak maar lees echt veel mee en wil nu ook eens actief gaan schrijven !
onze zoon is vandaag precies 5 maanden. ik ben erg benieuwd hoe bij jullie het eet.slaap schema eruit zag/ziet met 5 maanden.
hij krijgt nu 4 x 200 cc en een fruithapje
om 7.30 en 13.30 16.30 en 19.30 flesje en rond 11 uur fruithapje
hij slaapt 's ochtends van 9.30 tot 11 en dan 's middags van 13.30 tot 16 ongeveer
is dit vreemd ???
en draaien jullie kindjes al om ?? onze koen nog niet nl. maar dat is ook nog niet zo erg ben benieuwd naar jullie verhalen over jullie kindjes wat ze wel en niet doen met 5 maanden

gr
danielle

Hoi Danielle

Mijn dochter Sanne is vandaag ook precies 5 maand oud.
Wat grappig.
Mijn voedingschema ziet er ongeveer zo uit:
7.00-7.30 papfles 200ml
12.00-12.30 flesje 200ml
14.00 fruithapje
16.30 groentehapje met de fles erna als toetje 200ml ( of hoeveel ze nog zin heeft )
21.00-21.30 papfles 200ml

De tijden zijn niet echt precies want ik kijk naar Sanne waneer ze honger heeft.
Dus het kan eerder of later zijn.

Groetjes Vera

Yoëll is zaterdag vijf maanden (telt dat ook hihi)
Zijn schema is als volgt

8uur     fles 210 water 7sch friso
9.30     fruit (het is wat dat betreft echt een vreetzak, hij eet met gemak 1 stuk fruit)
12.15  fles 210 water 7sch friso
15u       sapje (hooguit 10cc en verder speelt hij met de fles)
16.45 fles  180 water 6sch friso
18.15 groentehap (nu nog potje volgende maand vers)
21.15 fles 210 water 7sch friso en 2 eetl nutrix

's Morgens slaapt hij van 10 tot 11 a 11.30 en 's middags van 14 tot 15 (vaak slaapt hij 's middags helemaal niet) 's avonds slaapt hij dan van 19 tot 21 en daarna door tot 7.30 's morgens ongeveer.

Pauline mv Yoëll (10-09-06)

Hoi mama's,

Houden jullie er rekening mee dat een klein potje fruit/groente (4 mnd) gelijk staat aan ongeveer een halve fles melk? (een groot potje van 6 mnd  vervangt zelfs  een fles!)

Met andere woorden mag je na zijn fruit of groenten een kleiner flesje geven van bijvoorbeeld 120cc of 150cc..

Ze zitten dan al lekker vol van het fruit en hebben ze aan minder melk voldoende.
Echter als ze nog geen klein potje op eten of je bent nog wat aan het oefenen met het van de lepel eten dan is bovenstaande natuurlijk niet van toepassing.

Het is maar een tip..

Groetjes!

Esmé mv Kay

Hoi esmé

Sanne eet wel een pot fruit van 4 maanden, maar groente gaat nog niet zo goed.
Vandaar dat ze na de groente een fles krijgt, want anders krijgt ze niet genoeg.
En die drinkt ze dan helemaal leeg.
Dus ik kijk gewoon naar haar, als ze een halve fles laat staan is dat ook goed,
dan heeft ze blijkbaar genoeg gehad.
En daar komt ook nog bij dat ze geen dikkertje is met 4 maand was ze 6450  en  
67 cm lang.

Maar in ieder geval wel bedankt voor de tip !

( ik wist namelijk niet dat een potje van 6 maand een hele fles ging vervangen )

Groetjes Vera

Ik heb er destijds ook mee zitten klooien hoor!
Maar ook al gaf ik Kay na zijn fruit/groente een fles van 200 cc, dan dronk hij deze ook op! Daarbij is kay ook niet echt een flinke jonge.

Nu geef ik hem dus zijn potje fruit en een half uurtje erna een flesje van 120 cc en smiddags na zijn groenten 150 cc. Hij is er mee tevreden!

Krijgt hij later nog wat dorst dan geef ik hem gewoon wat water of diksap.

Zodra ze dus 6 maanden potje gaan eten dan vervangt dit dus een fles.
Ik geef Kay nu bijvoorbeeld:

07.30 uur papfles van 180 cc
Daarna naar bedje
10.00 uur wakker
10.30 uur fruit
11.00 uur fles 120 cc
12.00 uur slapen
15.00 uur wakker
15.30 uur rijstwafeltje of stukje liga
16.00 uur fles 150 cc
17.00 uur groente
17.30 uur slapen
18.30 uur wakker
19.00 uur papfles 210 cc
en slaapt dan de nacht door..

Zoals je kunt lezen geef ik 2 volledige flessen en 2 halve, in totaal dan 3 flessen.
Kay eet zelfs nog geen heel potje op van 6 maanden..

Misschien hebben jullie er iets aan.

Esmé mv Kay (bijna 6,5 maand oud)

Hallo !!!
Weer een naamgenoot, leuk hoor.
Mijn meisje Linde is 5mnden en een week oud, kan nog niet rollen, dat interreseerd haar ook niet vindt andere dingen veel leuker.
Het schema van Linde is als volgt:
flesjes om 07:00-11:00-15:00-19:00-22:30uur
S'morgens een beetje fuit en s'middags groenten, een paar lepeltjes meer wil ze nog niet. De laatste fles afbouwen was geen succes dus daar starten we later weer mee.

groetjes Danielle.

Terug
Bovenaan