koffer inpakken

ik ben mijn koffer aan het inpakken . Het is geen vluchtkoffer want het is de bedoeling dat ik in een kraamhotel ga bevallen.
Ik verblijf ook een paar dagen daar en nu vraag ik me af wat ik dan in moet pakken...
de meeste lijsten zijn gemaakt om enkel te gaan bevallen in het zkh, zonder verblijf...
sommige dingen zijn uiteraard logisch om in te pakken maar over het volgende dingen twijfel ik.

-moet ik een omslagdoek voor de baby meenemen ?
-wat moet ik aan tijdens de bevalling (in nov)   een shirt (korte of  lange mouw)
-moet ik dan ook een broek aan (voor het begin en om nog rond te kunnen lopen) of is een nachthemd makkelijker?
-en is het nodig andere babyspullen mee te nemen buiten de kleerjes? (zoals verz-produkten of navelklem enzo)

het zijn een heleboel vragen maar misschien hebben jullie wat tips

Als je in het zhuis bevalt en moet blijven hebben ze daar ook alles voor de baby, dus daar hoef je behalve leuke kleertjes niks voor mee te nemen (en toen ik met de oudste in het zhuis moest blijven heeft hij die eerste week zelfs kleertjes aangehad van het zhuis!). Navelklemmetje ed hebben ze daar sowieso en ik neem aan ook gewoon de wasspulletjes hoor.

Zelf vond ik het bij de zhuis bevallingen wel fijn om een broek bij me te hebben, gewoon een dunne pyamabroek, loopt toch wat comfortabeler rond als je nog van bed wilt enzo. Weet niet of je borstvoeding wilt gaan geven, maar vergeet dan een voedingsbh niet en wat ik ideaal vond: van die spaghetti hempjes van de hema! Die zijn superelastisch en trek je zo 1 kant over je borst naar beneden en zit je niet met blote rug te voeden (ik heb destijds de tip opgevolgd om een shirt te dragen dat je open kunt knopen maar dat vond ik dus dramatisch, trok liever en sneller mijn shirt omhoog en dan een hempje eronder dus).

Tijdens het bevallen zelf vond ik een shirt met korte mouw echt warm zat en hoor zelfs weleens van vrouwen die zelfs dat teveel vinden haha. Wel wat warms meenemen, want direct NA de bevalling kan je het wel erg koud krijgen juist. Ik had enorm koude voeten en dat hoor je wel vaker, dus van die lekker charmante dikke sokken!

Omslagdoek voor de baby zou ik wel meenemen. Misschien dat je hem niet gebruikt, maar wij hadden in het begin vaak de baby in omslagdoek op de arm (de jongste is van januari dus ook best koud). Op zich zullen ze daar ook wel genoeg dekentjes enzo hebben, maar wat eigens is toch best leuk/ fijn lijkt me.

groetjes,
Marije

Misschien da tje het beste even met het kraamhotel kunt bellen of zo. Dan weet je het in elk geval zeker. Normaal krijg je lijstjes van wat je mee moet nemen. Ik weet niet of je man of iemand anders nog spullen kan nabrengen.... Dan zou het "probleem" zich vanzelf oplossen.

Groetjes,
Jolanda

Omslagdoek voor de baby is idd handig.
Nachthemden zijn makkelijker, maar een joggingbroek voor als je meer je bed uit kan is ook handig. Maar die kan ook gewoon onder een nachthemd he.
Babyspullen zijn verder niet nodig.

Dit in het algemeen wat je mee kan nemen:
Inhoud vluchttas bevalling

Lenzenspul en bril
3 nachthemden (lang genoeg om netjes mee in het ziekenhuis te lopen)
Kimono/badjas
Sloffen
Slippers
Warme sokken
Ondergoed
Bh’s (sport of hele stevige andere)
Toiletspullen (deo, tandenborstel, tandpasta, haarborstel, make-up)
Schone kleren en schoenen voor na de bevalling
Zoogcompressen
Warmwaterzak
Dextro-energie
Eten en drinken voor jullie zelf (bijv. evergreen, sultana, snoepjes, etc.)
Telefoonlijst
Mobiele telefoon, oplader en beltegoed
Fototoestel, extra batterijen en oplader
Verzekeringspasje
Paspoort
Ziekenhuispasje
Kaart verloskundige
Maxi-Cosi en dekentje/voetenzak
2 setjes babykleertjes, 2 mutsjes en sokjes

Terug
Bovenaan