Koffie en thee

Dames

Hoeveel koffie drinken jullie nu nog jullie zwanger zijn? Ik heb gelezen dat miskramen met 50% vergroot? En andere dingen.. Ik drink al weinig koffie, 1 per dag, soms 2!! Ik drink nu wel veel cafeïne vrije thee of kruidentheetjes.

Heb af en toe een klein kopje gedronken toen ik zwanger was. Cafeïne wordt afgeraden dus dacht ik kan het wel missen. Wel een enkele keer cola gedronken. Verder vooral rooibosthee.

Ik ben overgegaan op cafeïnevrije koffie. Ik had wel een enorme craving voor ijskoffie dus die dronk ik wel soms. Niet meer dan 1 koffie per dag. Dit heb ik na de bevalling eigenlijk zo voortgezet ivm borstvoeding. Inmiddels drink ik altijd cafeïnevrije koffie en ben ik hier echt aan gewend, hooguit een gewone cappuccino als ik ergens anders ben. 

Ik drink elke dag koffie, 1 a 2 koppen per dag in de ochtend. Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik ook koffie gedronken. Verder drink ik (vooral) rooibos thee. 

Ik drink elke dag koffie, 1 a 2 koppen per dag in de ochtend. Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik ook koffie gedronken. Verder drink ik (vooral) rooibos thee. 

Inderdaad ook afgebouwd naar 1 kopje cafeïnevrije koffie per dag en thee ook Rooibos. Je mag iets van 200mg ( of mcg, geen idee ?) per dag, maar vaak zit het ook in chocola en ook in ice tea green wat ik lekker vind. Daarom dus besloten om qua koffie geen cafeïne binnen te krijgen, zodat ik af en toe kon zondigen met een heerlijke reep chocola 

Ik houd de richtlijnen van het Voedingscentrum aan, 1 kop koffie per dag en verder kruidenthee of cafeïnevrije koffie. Ik was wel meer gewend dus vind het wel pittig moet ik zeggen, vooral in het eerste trimester toen ik enorm moe was en nu in het laatste trimester zou ik dolgraag in de middag nog een kopje koffie pakken als ik nog ff door moet. Soms bij uitzondering doe ik dat (als ik bijvoorbeeld een uur moet autorijden eind vd dag, dan weegt dat risico niet op tegen een extra kopje). Het zal er dus aan liggen hoe erg je het gewend was, hoe lastig je het vindt! Succes!

Terug
Bovenaan