Koffie/Thee ???

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

even een vraagje...
Wat denken jullie van het drinken van koffie en/of thee?
Je hoort dat  (teveel) cafeïne en theeïne (weet niet of ik dit goed schrijf ) niet goed zijn als je zwanger bent of wil worden.
Ben wel benieuwd wat jullie hier van denken en of je er rekening mee houdt.
Ik drink zelf nauwelijks thee, maar wel iedere avond na het eten een lekker bakkie koffie met warme melk

Groetjesss,
Ashley.

Hoi Ashley,

Wat ik weet is: Dat je best thee mag drinken want een collega die vorig jaar zwanger was dronk zeker 3 kopen thee per dag. Maar ze zei wel dat ze rooibos thee dronk ivm hoge bloed druk. Dan is dat goed. Zoethout thee is wel slecht als je dat teveel drinkt.

Koffie mag je wel alleen ik zou niet te veel koffie drinken. Maximaal 3 per dag.
Zoals ik jou lees dan drink je er maar 1 per dag. Dat kan zeker geen kwaad.

Hoop dat je hier wat aan hebt?

Liefs An

Hoi,

Ik zat hier pas ook over na te denken. Ik dronk altijd 's ochtends als eerste een kopje koffie. Op mijn werk ook wel 2 grote mokken en 's avonds weer 2 kopjes. Veel te veel dus.
Nu heb ik alleen coffeine-vrije koffie in huis. En op mijn werk neem ik thee. Ben nog niet zwanger, maar ook las ik dat het van invloed kan zijn op de vruchtbaarheid, dus probeer er toch nu alvast aan te denken.

Groetjes, Vennie

Hallo,

Ik zit op het zwanger-forum, ben nu 18 weken en 5 dagen zwanger.

De verloskundige zegt dat je maar 3 kopjes koffie en thee mag drinken op de dag, koffie ivm cafeine en thee ivm theine. Je kunt wel theine-vrije thee kopen of kruidenthee, is beter dan gewone thee.

Het blijkt dat je tijdens de zwangerschap de groei kan belemmeren als je meer dan 3 kopjes of glazen drinkt.

Cafeine zit ook in cola!!!!!!!

Heel veel succes met het klussen en hopelijk snel naar het zwanger-forum!!!

Dikke , lollifantje

Terug
Bovenaan