koffie

Hallo allemaal,
Ik ben nu zes weken zwanger en gek van koffie. Ik weet dat ik het moet beperken, en dat doe ik ook, maar ik vraag mij af wanneer ik de koffie smerig ga vinden. Ik lees overal dat je koffie smerig gaat vinden als je zwanger bent. Dus......
 
Het hoeft helemaal niet dat je het smerig gaat vinden. Het is alleen wel zo bij veel vrouwen. Iedere zwangerschap is anders, dus je moet je niet teveel vastpinnen op wat de boeken zeggen. Gewoon van de koffie afblijven in ieder geval.
Succes verder met je zwangerschap.
 
Ik lees voornamelijk overal dat de symptomen voor iedereen anders zijn.

Volgens mij bestaat er geen standaard lijstje van 'zwangerschap kwaaltjes'.

Verder mag je best een kopje koffie hebben, als je er maar niet teveel van drinkt. Ik heb er zelf wat minder zin in sinds ik in verwachting ben, maar soms drink ik nog wel eens een kopje. Ik drink dan niet meer dan 1 kopje per dag. Ik weet niet wat het minimum is dat je mag hebben, maar ik weet zeker dat je met 1 kopje per dag niks fout doet.

groetjes Jane
 
dat is voor iedereen anders hoor.
ik heb wel een tijdje gehad dat ik het minder lustte, maar nu 's avond bij goede tijden drink ik weer lekker een bakje koffie of twee.
ik heb ook gehoord dat je het wel zeker moet beperken tot 4 koppen per dag.

groetjes dolfijntje
(25 weken (vandaag) )
 
Ik vond koffie altijd al lekker (1 tot 2 koppen per dag) maar helemaal in het begin van mijn zwangerschap vond ik de geur van verse koffie zaliger dan ooit. En ik word er nog steeds niet misselijk van, sterker nog, toen ik nog de hele dag door misselijk was, was een paar slokjes koffie soms het enige dat daartegen hielp.
Overigens lees ik overal andere dingen over cafeïne, maar de meeste informatiebronnen zijn het erover eens dat je je dagelijkse kopje koffie echt niet hoeft te laten staan. Volgens mijn verloskundige mag ik drie koppen per dag. Daar kom ik lang niet aan, dus ik maak me totaal geen zorgen.
 
hoi!

ik dronk ook altijd zo'n 3a4 bakjes koffie per dag. in het aller begin van mijn zwangerschap dronk ik het nog wel. maar vanaf een week of 9 werd ik veel misselijk en dan drink je het automatisch niet meer veel. het is niet zo dat ik het smerig vind maar een of andere manier vergeet ik het gewoon te drinken nu heel raar... maar dat heb ik hetzelfde met chips. normaal at ik bijna iedere avond wel een bakkie chips, en nu vergeet ik het steeds. heb er minder zin an denk ik

groetjes sandy
 
Hoi daar,

Ik dronk altijd 4 bakjes per dag. Tijdens mijn zwangerschap (nu 32 weken) ben ik het niet vies gaan vinden. Drink nu alleen in de ochtend 2 kopjes koffie gewoon en soms 's-avonds 1 bakje cafeinevrije koffie. Je mag echter gewoon zo'n drie a vier kopjes koffie per dag hoor!

groetjes Karin
 
Terug
Bovenaan