koffie

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Ik zou graag willen weten hoe jullie over koffie denken.
Ik ben nu zelf 18 weken zwanger en drink caffeinevrije koffie. Volgens mijn
huisarts kan dit gewoon. Een enkele keer drink ik een gewoon bakje koffie mee.
Volgens het voedingscentrum mag je maximaal 4 gewone koffie per dag, maar daar kom ik zeker niet aan.
Nu kijken mensen mij altijd een beetje vreemd aan als ik koffie drink.
Hoe denken jullie hierover???

Groetjes!

Hoi,

Drink zelf ook maar weinig koffie en niemand kijkt me raar!!!
Decafe koffie dat drink ik 2 bakjes op z'n meest dan hé!!!
Heb nog gewoon zin in koffie dus waarom niet en wat anderen mensen vinden daar heb ik geen boodschap aan!!!

Dus lekker drinken meid en niks aantrekken van je omgeving!!!

Groetjes Sandy 9wk 5dgn

Hoi hoi,

Nooit geweten dat je geen koffie zou mogen tijdens de zwangeschap!!! Dus ik heb volop koffie gedroken. En mijn kindjes zijn gewoon gezond hoor.

Ris, trotse moeder van Kaylee en Robine

Hoi,

Toen ik nog werkte (ben nu met zwangerschapsverlof) dronk ik 1 á 2 kopjes koffie per dag. Af en toe nog een blikje cola light tegen de misselijkheid. Maar volgens mij is dat geen probleem. Zolang je met mate drinkt. Van te veel cafeine is de kans groot dat je een licht kindje zou krijgen. Ik drink nu heel weinig koffie (2 á 3 kopjes  per week) i.v.m.  slecht slapen. Maar als ik zin hebt, drink ik gewoon een kopje!    

Liefs, Loekie
34w3d

Hoi,

Ik ben een echte koffieleut, dus ik moet ook even reageren!(al heb ik op dit moment héél weinig zin in koffie...snif!)
Je mag sowieso 2 koppen koffie per dag (+ 2 thee en 2 cola) en caffeïnevrije koffie mag je gewoon door drinken, hoor! Ik drink nu vaak decafe uit de Senseo en 's avonds nog een lekker bakje 'echte' koffie.
Toen ik zwanger was van mijn zoontje heb ik ook dagelijks koffie gedronken - binnen de perken dan, natuurlijk- en er was niemand die mij erop aankeek. Als je niet eens meer zonder schuldgevoel een kopje koffie kan drinken, dan gaat het wel erg ver!
Geniet lekker van je bakkie...

Groetjes, mamavanLucas

Hallo koffieleuten!

Ik dronk voor mijn zwangerschap zeker vier/vijf koppen koffie per dag, vond het heerlijk.
Nu ik zwanger ben heb ik vanaf week vijf of zes geen trek meer; sterker nog, de geur alleen al gaat me door merg en been. Ik kan geen koffie meer ruiken, laat staan drinken. Wat afschuwelijk vies zeg.
Ik baal er een beetje van want kon er echt van genieten. Hopelijk komt de trek snel terug!
En natuurlijk mag je tijdens je zwangerschap koffie!
Dus geniet lekker van je bakkie!

Ptra (17 weken)

Ach, niet zo druk om maken om die koffie hoor.
Zo kun je je bij alles wat je eet en drinkt wel druk maken.
Heb er nooit bij nagedacht toen ik zwanger was, wist dit ook niet hoor.
Het zal wel een beetje meevallen allemaal.

Ik ben ook een enorme koffieleut. Nu iets minder. Ik geniet er nog wel van, maar na 1 bakje is het toch over.
Mensen kijken bij mij vooral verbaasd omdat zwangere vrouwen vaak misselijk schijnen te worden van koffie. Ik krijg regelmatig verbaasd de vraag: Kan jij nog koffie drinken???

Dus misschien kijken ze bij jou ook wel om deze reden zo raar. En verder gewoon genieten van je bakkie leut hoor....

Bianca
7wkn en 1 dag

Terug
Bovenaan