koffie

Hallo, ik geef volledige borstvoeding en dat gaat allemaal goed maar nu vraag ik mij af of ik gewoon koffie kan blijven drinken. Ik drink zo'n 4 kopjes per dag. Is dit schadelijk?

Hoi nonna,

Of het schadelijk is of niet, weet ik niet. Wel weet ik dat het ene kind er sterker op reageert dan het andere.
Ik geef ook volledige borstvoeding en heb gaandeweg ontdekt dat mijn dochter slechter slaapt als ik koffie drink. Ze is dan gewoon wat meer hyper en komt moeilijk in slaap. Ik drink dus nu weinig tot geen koffie meer, ik wil ook wat rust :) Hoe ik nu wakker moet worden is dan wel een probleem :)
Ik denk dat je dus gewoon op je kind moet letten, hoe reageert het? Als het goed slaapt en niet erg druk is, zou ik me niet al te druk maken, anders gewoon wat minderen denk ik.

Groetjes, Janine

Hoi Nonna,

Ik geef onze dochter ook nog steeds BV en drink gewoon koffie. Ook ongeveer 4 koppen, maar soms ook wel meer. Kan geen kwaad naar mijn idee. Onze dochter doet het prima en groeit als kool.

gr,
Diane

hmmm ik weet het niet, ik dronk toen juist geen koffie omdat je toch alle stoffen doorgeeft in je bv, dus ook de caffeine. Maar ik dronk me ook suf aan venkel thee omdat mijn zoontje last had van krampjes. Maar of het schadelijk is dat weet ik echt niet.

Terug
Bovenaan