koffie

Hee,
ik vind het altijd lekker om een kopje koffie te drinken.
Maar kan dit kwaad?
Drink al wel meer thee ipv koffie maar om 10 uur 2 kopjes koffie/senseo is toch wel lekker, maar kan dit wel?
Greetz Jan (5 wkn 3 dgn)

Veel koffie verhoogt de kans op een miskraam en is ook later in de zwangerschap schadelijk voor de ongeboren baby. Meer dan acht koppen koffie (600 milligram cafeïne) per dag verhoogt de kans op een doodgeboorte. Thee bevat half zoveel cafeïne als koffie. Bedenk dat een groot glas cola evenveel cafeïne bevat als een half kopje koffie.
Ook cafeïnevrije koffie vertraagt het zwanger worden! Klaarblijkelijk is dus niet alléén de cafeïne de boosdoener.

Het Voedingscentrum blijft bij het advies niet meer dan 300 mg cafeïne per dag te gebruiken.
Voorbeelden van 300 mg cafeïne
3 koppen koffie, 1 kop thee
2 koppen koffie, 2 koppen thee en 1 glas cola
2 koppen koffie, 3 koppen thee

groetjes sanne

twee kopjes koffie op een dag mag echt wel hoor! Als het daar maar bij blijft! En zeker als je een caffeinevrije thee drinkt is het echt niet erg.
Ik heb bij beide zwangerschappen twee koppen koffie op een dag gedronken, en op verjaardagen wel eens meer dan dat.

Ik heb er nooit echt zo op gelet.... het is nog nooit bewezen dat iemand een miskraam kreeg van koffie! Je kindje gaat echt niet zomaar dood aan cafeïne hoor!
Ze weten het allemaal zo goed: dit mag wel en dat mag niet.... laatst las is ergens dat het helemaal niets uit maakt als je het maar met mate doet. De hele dag koffie drinken daar wordt je zelf ook druk van dus is het ook niet goed voor je kind... maar een paar bakkies mag echt wel hoor. Ik heb het ook altijd gedaan! Eigenlijk nooit zo op gelet. Totdat ik zuurbranden kreeg, toen ben ik wat anders gaan drinken. Maar ik genoot lekker van mijn koffie. Moet jij ook gewoon gaan doen!

Hoi Hoi

Ik heb bij beide kinderen gewoon koffie gedronken.Nu ben ik ook echt koffieverslaafd,maar beide kinderen zijn goed ter wereld gekomen.Ik nam wel af en toe een kop thee maar dat was niet veel.Als je het met mate doet kan het denk ik geen kwaad.En zeker 2 kopjes is helemaal niet erg.
Geniet van je bakkie.

Groetjes Anita

Ik drink ook 3 koppen koffie per dag. Nooit rare klachten gehad of wat dan ook. Ze zeiden tegen mij dat je kind wat kleiner zou blijven als je koffie dronk, ook daar is weinig van waar geweest in mijn geval, mn zoon was ruim 9 pond ;)

Ik ben nu weer 17,5 week zwanger en heb minder trek in koffie dus neem af en toe een kop.

Liefs Jen

Terug
Bovenaan