koffietijd

Hoi mama''s   en aanstaande mama's,
Nu ik verlof heb ga ik elke ochtend met de koffie voor de cp.
Vind het leuk om te lezen wat iedereen bezig houdt deze laaste
weken en spannend wanneer de baby's worden geboren. En zelf dat
de eeste al is geboren. Donderdag mag ik weer naar de verloskundige en
krijg dan nog een echo om goed te zien hoe het nu ligt. Voor mijn gevoel
en ik voel het behoorlijk draait hij of zij nog alle kanten op. Maar ja, ik
heb dan ook nog vijf weken te gaan.
En donderdagavond onze patnerles bij zwangerschaps yoga, ben heel
benieuwd. Groetjes Miran, de koffie is op.

En ik zag net nummer 2 op dit forum!

Wat mij momenteel bezig houd.... Nestdrang!!!

Ik heb sinds ongeveer een week dat ik smorgens bij het wakker worden heel vaag menstruatieachtige krampjes heb. Nog voor ik goed en wel uit bed ben zijn die alweer over en vergeten.

Vanmorgen werd ik wakker met weer hetzelfde gevoel, maar vandaag lijkt het niet echt weg te gaan. Komt steeds na een tijdje weer terug. Maar helemaal niet pijnlijk of zo. En daarnaast waren mijn eerste gedachten deze ochtend wat ik het eerste zou aanpakken. De badkamer of de keuken!! Dat heb ik normaal nooit. En ik heb ook al voor het eerst sinds weken de energie om ook daadwerkelijk te beginnen.

Zou dit een teken zijn dat ik binnenkort ga beginnen? Ik hoop t aan de ene kant wel. Van de andere kant mag ie ook best nog twee weekjes blijven zitten. Ik heb in elk geval mijn man op het hart gedrukt zijn mobiel heel dichtbij te houden.

spannend mamat!

hier wisselde de energieke dagen zich af met brakke dagen.
het enige wat ik straks echt niet zal missen is het maagzuur!   verder is het nog wel goed vol te houden.

vrijdag alweer 36 weken zwanger. begnit nu toch op te schieten...

sinds gisterenavond staat de box in de kamer en vanavond gaat het bed omhoog (ff duimen dat het ook lukt met ons gammele bedje hahaha)
ook halen we de kinderwagen van zolder, zodat de ondjes alvast gewend zijn aan dat grote enge ding op wieltjes... hihihi

als ik dan zo om me heen kijk en die spulletjes voor de baby klaar zie staan, kan ik het echt niet geloven dat het ons uiteindelijk toch gegunt is.
nu nog hopen dat de bevalling ook volgens het boekje mag gaan...

groetjes

Nestgedrag was van korte duur. Vanmorgen om 7 uur enthousiast begonnen met de badkamer poetsen. En gelijk ook even een wasje aangezet. Tegen half tien ging ik pauze houden en even op de bank liggen. Tegen 12 uur werd ik wakker.

De rest van de dag heb ik alleen nog maar boodschappen gedaan (oa beschuiten en muisjes gekocht :)). Ben nu net weer thuis en heb t vreselijk in mijn rug. Dus voorlopig wordt er even niet gepoetst en vanavond eten we pizza!

Misschien ben ik toch nog niet aan de beurt.

Carina,
Bij mij is het maagzuur een stuk minder geworden sinds hij een beetje is ingedaald. Dus misschien hoef je niet eens meer zo lang te wachten voor je daar vanaf bent.

Terugkijkend  waren de afgelopen 8 maanden heel erg zwaar voor mij, maar met de zwangerschap zelf is alles zo goed verlopen. Ik heb alle pijn en kwaaltjes er wel voor over gehad. Ik zie er echt naar uit mijn kleine vent in mijn armen te houden.

bij mij is de kleine al wel wat aan het zakken, maar jammer genoeg nog steeds last van maagzuur.
ach ja... ook dat is na de bevalling weer weg.

Het bed staat omhoog sinds gisteren en ik vind het wel fijn eigenlijk. veel makkelijker in en uit bed stappen.
langer dan 3 uur mag ik voortaan niet meer slapen achter elkaar, want dan moet ik echt nodig naar de wc.

mijn moeder is trouwens net naar huis. iedere week komt ze een ochtendje poetsen.
Zo fijn! vandaag heeft ze wat ramen gezeemd en de badkamer gepoetst. ik heb wat wasd weggewerkt en de bovenverdieping weer stofvrij gemaakt. Heerlijk als je dan door die schone kamers wandelt (lees: waggelt)

ik heb zelf niet echt die poetsdrang hoor mamat. ik heb meer last van het feit dat ik vind dat  alles klaar moet staan. dus niet dat alles schoon moet zijn, maar dat alles opgeruimd moet zijn en netjes op zijn plek moet staan.

ik ga me zo omkleden en nog even naar de markt/stad. lekker wat vitamientjes halen.
en dan is het wel weer genoeg geweest voor vandaag!

Tja, bij mij was het maagzuur ook ineens weer terug gisteren. Maar vandaag weer helemaal nergens last van. Zal er wel mee te maken hebben hoe de kleine precies ligt en waar hij tegenaan schopt.

Vannacht heerlijk kunnen slapen. Gewoon om 11 uur oogjes dicht en tot half 7 maar 1 keertje moeten opstaan om te plassen. Mijn lieve schat heeft me voor hij naar zijn werk ging nog een kopje thee gebracht. En daarna gewoon weer een paar uurtjes extra slaap. Was pas om 11 uur weer wakker.

Had vandaag dan ook een rustdag gepland. Nou ja rust.... Wel effe een dikke 60 adressen op de geboortekaartjes-enveloppen geschreven. Ben daar nu ook bijna klaar mee.

Zometeen lekker naar de yoga. Heb ik zin in. Het is voor mij (door mijn ziekte en een uitgevallen les) de eerste keer weer na de kerstvakantie. Dus dat wordt weer een uurtje lekker ontspannen. En kijken hoe iedereen is gegroeid in die tijd, en of er nog dames zijn bevallen.

Terug
Bovenaan