Kofiie ja of nee

A

Anoniem

Guest
Ik ben een verwoed koffiedrinker en ik hoorde als je zwanger wilt worden je geen of bijna geen koffie moet gaan drinken klopt dit.

Want   dan heb ik een klein probleempje. Mag thee dan wel??

hoi bebbie,

heel herkenbaar! ik drink minstens 6 mokken koffie per dag, tot dat je zwanger bent, dus gestest hebt, geniet lekker van je kopjes koffie! het kan een tijdje duren voor het zover is. zodra je positief getest hebt, minder het dan naar 2 kopjes koffie per dag, of 1 kopje koffie en 2 tot 3 kopjes thee. ja, in thee zit ook cafeine!

dit is het advies wat mijn dokter mij gaf.

leutse haha!!!

groetjes esther

oh haha.. nou dan moet ik ook eens gaan oppassen.. en minder thee drinken, drink dat zo'n beetje de hele dag door! Is er geen thee waar minder of geen cafeine in zit?
Ik ben nu drie dagen over tijd.. moet misschien gaan minderen dan, dat weet ik zaterdag hopelijk..

Dat wordt voor mij ook lastig, drink denk ik bijna twee potten thee op een dag. Hoewel er volgens mij niet in alle thee theine/cafeine zit. Ik drink voornamelijk groene thee, rooibos en zoethout. Zoethout kun je volgens mij ook beter mee stoppen als je zwanger bent. Ik heb ergens gelezen dat hier ook een extract in zit, net zoals in drop, wat niet bevorderlijk is voor je bloeddruk en andere dingen waar je op moet letten tijdens je zwangerschap.
groetjes Rannie

Hallo dames,

ja ik ben ook al aan het minderen, want je weet het maar nooit

Succes allemaal

Hoi dames,

ben ik ff blij dat ik geen koffie en thee drink.
dat is voor mij al een zorg minder, gelukkig!!
Ik sta op met water en ga naar bed met water

Groetjes Kelly

hoi meiden.Het zijn allemaal bakerpraatjes hoor.Ik dronk koffie bij de vleet,voor,tijdens en na mijn zwangerschap.Ik ben wel zwanger geowrden doordat ik chlomid 2 maanden heb gebruikt omdat ik na het stoppen van de pil geen eisprong meer kreeg en mijn hele boeltje in de war was van binnen.Ik had dus meer mannelijke dan vrouwelijke hormonen,raar maar waar.Dat was bij mij de reden dat ik niet zwanger werd.Maar drink gerust koffie hoor.Groetjes van esther,mama van zoontje senna 15 maanden.

www.schatjuhsenna.mooiste-baby.nl

dit is de site van mijn zoontje en daar kan iedereen die nieuwsgierig is lezen wat ik allemaal moest doen om zwanger te worden,misschien is dit wat info.

hoi allemaal,

heb het nog even opgezocht.
 hier komt het:

je mag iets meer op dan mijn dokter zei, maar ik ben het er niet mee eens dat het bakerpraatjes zijn.

Natuurlijke gifstoffen
Zwangerschap en cafeïne

Cafeïne is mogelijk schadelijk voor het ongeboren kind. Naarmate de moeder meer cafeïne binnenkrijgt, stijgt de kans op een miskraam of op een baby met een laag geboortegewicht. Aanstaande moeders kunnen daarom beter niet te veel koffie, thee en cola drinken. Zogenaamde ‘energydrinks’ met een grote hoeveelheid cafeïne kunnen het beste worden vermeden.

Het advies is om maximaal 300 mg cafeïne per dag te gebruiken. Dit geldt ook voor vrouwen die borstvoeding geven. Cafeïne komt ook in de moedermelk terecht, en dat kan de baby onrustig maken.

Voorbeelden van 300 mg cafeïne

3 koppen koffie,  1 kop thee

2  koppen koffie,  2 koppen thee en 1 glas cola

2 koppen koffie,  3 koppen thee

Terug
Bovenaan