Koken jullie de fopspeen nog uit?

Hallo,

Stijn heeft vanaf dat hij een week oud was een speentje omdat hij enorme zuigbehoeft heeft en anders aan mijn borst ging sabbelen. Hij is nu alweer ruim drieeneenhalve maand oud en ik vergeet op sommige dagen de speen uit te koken. hoelang moet ik daar mee door gaan?

Groetjes van Marloes

mijn zoontje is nu 6 maand en ik kook de speen zo'n 2 a 3 x per week uit, volgens mij hoeft het officieel niet meer, maar gezien dat speentje altijd in bed ligt en dan weer op d egrond valt, vin dik het wel zo hygienisch,

mijn zoontje is ook gevoelig voor spruw, de speentjes van zijn fles kook ik dus nog iedere dag uit, dus voor mij is het gene moeite om het fopspeentje dan ook mee te koken

Wat ik weet (gelezen en gehoord van kraamhulp),is dat de eerste 3 maanden je elke dag de spenen uit moet koken. Daarna niet meer. Maar als je kindje niet overgevoelig is voor het één of ander en als de speen niet de meest rare pplaatsen in huis heeft gezien (zoals bij ons bijvoorbeeld,dat de kat ermee aan de haal gaat en we de speen onder de bank vandaan moeten trekken) het echt niet zo erg is om het niet elke dag uit te koken,hoor.
Groetjes

Hoi Marloes,

Je bent niet de enige die vergeet om de speen uit te koken.
Ik koop wel elke dag de fles uit maar vergeet vaak om de speen er dan ook bij te doen.
Na 3 maanden is dat ook helemaal niet meer zo erg, 2 a 3 keer per week uitkoken moet voldoende zijn.

Liefs Saskia

Hallo allemal,

ik ben blij dat ik niet de enige ben die de speen wel eens vergeet uit te koken. Ik geef nog steeds borstvoeding dus heb verder niets om uit te koken. Wanneer mag je eigenlijk helemaal stoppen met uitkoken?

Groetjes van Marloes

Hoi Marloes,

Ik kook de speen nog ongeveer 2x per week uit, dus
ook lang niet meer elke dag.
Vergeet niet om wel vaak genoeg de speen te vervangen he,
ik geloof dat ze ongeveer een maandje mee kunnen?
Ik koop regelmatig een nieuwe

Hoi dames,

Mijn dochter is 3 mnd en 12 dgn oud en  ik kook nog elk dag haar flessen, flesspeentjes en fopspeentjes uit. Ze hebben me gezegd dat tot 6 mnd heel belangrijk is om alles zo steriel en schoon mogelijk te houden en dat doe ik dan. En het is maar paar minutjes werk, fopspeen moet maar 3 minuten in kokend water zijn en dan is die steriel.  Ik heb meerdere fopspeentjes van haar ze merkt niet eens verschil tussen alle, dus met uitkoken helemaal geen probleem.

Gr, Azzie

Hoi Happy,

volgens mij is dat 6 weken tot 8 weken, dat je ze moet vervangen.
Je kunt het voelen en zien (aan scheurtjes e.d.)

Je moet vooral doen waar jij je eigen goed bij voelt!!

Groetjes Debby.

Terug
Bovenaan