koken??

A

Anoniem

Guest
Ben het echt zo zat zeg...elke dag weer te bedenken; wat gaaaan we nuuuu weer eten!
Ik heb steeds vaker een getssie dag, ook geen zin om te koken!  maja niet koken kan eigenlijks ook niet.
Vriendlief komt rond 7 uur thuis, dus wil dan eigenlijks ook wel dat het eten klaar staat.

Hoe doen jullie dit?En zijn er ook gerechten wat lekker/gezond is maar makkelijk klaar te maken is??

Halen jullie trouwens alles al voor die week binnen, of gaan jullie elke dag naar de winkel??

Haha wat een vragen he, ben het even zat :)

Liefs

ik haal eens in de maand weekboodschappen hihihi. De rest gaat tussen neus en lippen door maar dat is voor mij niet zo moeilijk want ik woon boven twee supermarkten.

Een keertje soep of patat is ook niet zo erg hoor, als je dan maar wel je vitaminen enz binnenkrijgt. denk aan vitaminepil, fruitsap en fruit. Ook magnetronmaaltijden zijn tegenwoordig heel gezond.

Hoi,

Bij mij gaat het nu al met steeds meer tegenzin. Ik probeer toch iedere week wel een maaltijd klaar te maken waar ik twee dagen van kan eten. Is ook makkelijk en het scheelt een hoop kookstress. (invriezen is natuurlijk ook een optie als je er niet van houd om twee keer per week het zelfde te eten)

Een keer een frietje is ook lekker, of een ovenschotel, die kan je 's middags klaar maken en tegen de tijd als je man thuis komt hoef je alleen de konop maar om te zetten en te wachten. Ja, je wordt van zelf vindingrijk. :)

Claudia

Hallo!

Oooooo deze topic had ik geopend kunnen hebben!!!!!!!
Zo voel ik me nu ook!!!!!!!!!!
Ik moet wel met 2 kleintjes van 3 en bijna anderhalf..... Ik doe t wel maar ikzelf heb bijna geen eetlust. Ik krijg m'n vitamientjes wel binnen hoor. Maar koken en t bedenken en als 1 v.d. kids niet wil eten....... Wij eten s middags warm. Voor de kids heb ik sowieso gezonde hap achter de hand in de vriezer voor t geval dat m'n man niet mee kan eten, dan eet ikzelf een tosti ofzo...
Soms wou ik dat ik een kokkin in huis had, netals in de film..... haha....

groetjes,Priscilla

Makkelijk succesreceptje: notenrijst koken. Ondertussen gehakt rul bakken, diepvriesspercieboontjes of broddoliroosjes erbij roerbakken en als de rijst gaar is, alles door elkaar gooien. Op smaak brengen met zout en peper. In 20 minuten klaar!

Verder: pasta met zalm, pasta koken, zalm roerbakken met groene groente of diepvriesroerbak, aan het eind alles door elkaar gooien, slagroom of creme fraiche erbij en op smaak brengen met kruiden.

Ook lekker: gebakken witte vis, (C1000 heeft goedkope diepvriesvis als tilapiafilet, victoriabaarsfilet). Laten ontdooien, kruiden met viskruiden van Stegeman, kwartiertje in de koekenpan. Groente koken (of uit pot), aardappelschijfjes erbij. Heerlijk! (Ook voor kinderen een succes!)

Wat je ook kan doen: groente en vlees ff roerbakken met kruiden en eventueel een saus (slagroom/creme fraiche, tomatensaus, opgeklopt ei). In de overschaal, aardappelschijfes die je even twee minuten in de magnetron hebt gegooid, (verpakking wel ff inprikken!) eroverheen, geraspte kaas erover of ei met paneermeel. Half uurtje in de oven en klaar, :) Kun je lekker klaarmaken op een moment dat het jou uitkomt en pas in de oven zetten vlak voordat je wilt eten...

Terug
Bovenaan