Kokhalzen bij het eten van brood!!

Weten jullie hoe ik het beste kan beginnen met het geven van brood en liga??
Onze dochter moet bij elk stukje wat ze in haar mond krijgt kokhalzen, ben al een paar weken met haar aan het oefenen maar het word nog niks beter.
Hebben jullie toevallig tips hiervoor??

Hoi,
ik kreeg al tip:
snijd het brood in hele kleine stukjes (zonder korst) en doe zelf 1 stukje (via haar mond) in de wang van je kleintje. Dan kunnen ze het beter eten, bij mijn dochter hielp dit wel.
Ik weet niet hoe oud je kleintje is maar mijn dochter ging pas echt goed brood en liga eten toen ze een maand of 9 was. Ze stikte er ook regelmatig in en nog stikt ze snel in koekjes omdat ze veel te grote happen neemt, maar met liga gaat het gelukkig wel goed nu.
Nou succes,
groetjes van Sonja, moeder van Danielle (22-06-07).

Hoi hoi,

Ik laat Kevin op een half liga koekje sabbelen. Maar het grootste gedeelte eet hij nog niet op, maar dat wordt langzaam aan meer. Ik help hem er nog wel bij, zodat er niet ineens een stukje in zijn mond komt. Had pas geleden het hem zelf laten doen in de wipstoel, maar toen stikte hij er zowat in in een afgebroken stukje.
Heb het idee dat slikken nog een beetje vreemd is voor hem. Met hapjes gaat het af en toe ook nog moeizaam en als dat achter op de tong blijft liggen krijg je dat verslik reflex, wat bij die kleintjes nog erger is volgens mij.

Hoi!

Hoe veel maanden is je kindje?? Ons Danique is 7,5 maand en als zij een stukje liga of een ander stukje in haar mondje kreeg begon ze zo erg te kokhalzen dat ze er hele golven van ging overgeven.
Ik heb toen een tijdje gewacht en van de week op het CB eens advies gevraagd. Zij vertelde dat als je kindje kauw bewegingen gaat maken. (op je vinger kauwt met haar kaakjes) dat ze dan pas echt toe is aan stukjes. Nu moeten we gaan proberen om haar een stukje wortel te geven, omdat dat zacht is, zodat ze kan wennen. Daarna langzaam over op de wat hardere stukjes.

Groetjes, Marielle

misschien is het kokhalz reflex van je kindje nog niet helemaal weg dat kan ook natuurlijk.
baby's hebben net zoals hun zuigreflex een kokhalz reflex op het moment dat er harde stukjes in hun mond komen.

melvin heeft dat ook nog wel een beetje maar als ik hem zn liga of een broodkorstje in de hand geef sabbelt ie dat zelf helemaal op. dan zijn de stukjes die ze binnen krijgen niet zo hard meer

Terug
Bovenaan