kokhalzen bij oefenen met lepeltje eten

Hoi meiden, ben even een poosje niet geweest en er is weer heel wat gebeurd volgens mij (probeer er wat van te volgen maar dat lukt nog niet zo....).

Ik zit met een beetje raar probleem. Matthijs (bijna 5 maanden) mag nog geen groente/fruit hapje omdat mijn man eczeem heeft gehad en ik luchtwegprobelem heb.
Op het cb zeiden ze dat we moesten proberen wat pap (rijstebloem) moesten oefenen met Matthijs, zodat hij het lepeltje ging snappen.
Elke ochtend zit ik nu in de aanslag, Matthijs houdt niets binnen, werkt het er meteen uit en moet zelfs kokhalzen.
Herkent iemand dit? moet ik gewoon doorgaan omdat hij het nog niet begrijpt of zou hij die pap niet lekker vinden?

Esmeralda (mv Matthijs 21-8-2006)

Hoi,

Misschien een rare vraag van mijn maar stop je het lepeltje misschien iets te ver naar binnen???. Als dit niet zo is vind ie het misschien echt niet lekker, en dan zou ik een ander merk gaan proberen.
Succes.

Groetjes Nancy

Hoi,

ik stop het lepeltje zeker niet te ver naar binen, hij hapt het er wel een soort af. Op het moment dat het op z'n tong komt begint het gedoe.

Een ander merk proberen valt niet mee, er is maar 1 soot pap vanaf 4 maanden en dat is toch de Nutrix rijstebloem? (ook de vanillevariant is geen succes)

Hoi,

Ik bedoelde ook de vanielle variant. Wat vervelend dat dat ook geen succes is. Ik weet nog wel dat Tiara haar eerste fruithap kreeg dat het ook een heel gedoe was. Ze duwde met haar tong steeds het fruit terug. Dit heeft ongeveer 1.5 week geduurd voordat ze het doorhad hoe het nu wel moest. Maar Tiara kwam niet tot kokhalsen. Misschien dat het cb een advies voor je heeft ik zou het anders ook niet weten.

Groetjes Nancy

Als je gewoon even stopt en het later weer eens probeert, misschien is je kindje er nog niet aan toe en het is heel normaal dat een kind de eerste 6 maanden alleen maar melk krijgt.
Ik ben sinds twee dagen met groenten bezig en Chris is er dol op en heeft al snel alles naar binnen gewerkt. Hij is nu bijna 26 weken oud.
Bij mijn dochter begon ik te vroeg en nu denk ik, misschien had ik hem al eerder een plezier gedaan om hem ander eten te geven.

Dank je!
Hij is nu erg verkouden en niet in z'n sas, dus ik stop gewoon weer even. Fles met papa vindt hij heerlijk, die krijgt hij al weken....

Esmeralda

Hallo, ik weet niet wat jij voor lepeltje gebruikt maar bij Linde gebruik ik zo'n zacht flexibel lepeltje en dat gaat redelijk, ze weet gewoon nog niet helemaal wat ze met vastere voeding aan moet maar af en toe hapt ze echt.
Misschien een tip! Succes, wat een geklieder he zo wordt de wasstapel nog groter.
groetjes Danielle.

Terug
Bovenaan