kokhalzen

Mijn Zoontje van 8 maanden oud wil sinds een paar dagen geen warme maaltijd meer.
Dit is sinds ik ben overgestapt op de

8 maanden potjes,het eten is grover.
Als hij t lepeltje al ziet dan doet hij zijn mond bij voorbaat al dicht,als er toch stiekem een hapje naar binnen is gekomen gaat hij kokhalzen of gooit het eruit..Terwijl hij altijd heel goed heeft gegeten.
Weet iemand of dit normaal is?Ik vind t zo'n vervelend idee dat hij nou eigenlijk n voeding en voedinsstoffen tekort komt..
Ik blijf t elke dag proberen(oh ja,heb t ook zelf n beetje gepureerd,maar dan wil hij t nog niet)

Alvast bedankt!

Alleen omdat hij 8 maanden is betekent niet dat hij de 8 maanden potjes 'moet' hebben. Ik zou weer teruggaan naar de 6 maanden potjes en langzaam steeds een schep meer van de 8 maanden potjes erbijin doen. Zo kan hij langzaam wennen. Ook kan je de 8 maanden potjes misschien wat extra fijnprakken. Zijn reactie is echt normaal, hij moet het nog leren. Sommige moeders hier zijn erg voorstander van de rapley methode waarbij je stukjes eten voor hem neerlegt zoals je het zelf zou eten en dan doet hij het zelf. Maar dit lijkt mijzelf te eng, te kliederig en te lang duren voorlopig. (Mijn tweede meisje is nu bijna een jaar) Ikzelf geef haar eten dat ik zelf kook en vlees pureer ik altijd nog omdat mijn eerste daar altijd zo ongelooflijk lang over deed om te kauwen, maar de aardappelen en groente prak ik nu sinds een maand ofzo.

Hoi,

Hier zelfde laken en pak. Eline wil ook geen stukjes in haar eten (groente en fruit). Het CB zegt dat het tot een jaar niet per se hoeft. Ik pureer nu 8 maandenpotjes en wissel ze af met 6 maandenpotjes. Ook smaken de 8 maandenpotjes anders. Dit heb ik bij meer moeders zo begrepen. Er zijn er heel wat die ze niet lust. Volgens mij zijn ze ook meer gekruid. Probeer die macaroni maar eens, die smaakt  op het zout na bijna hetzelfde als ik het maak. Geef je kind de tijd, doe ik ook. Af en toe proberen maar niet aandringen. Voor de stukjes af en toe een sperzieboon of broccoliroosje geven als je het zelf eet. Lekker mee laten spelen, als ze een hapje nemen is het meegenomen. Grappig genoeg lust mijn dochter wel brood (met korstjes), koekjes en pap.

Ingeborg

Hoi,

Mijn dochtertje heeft hetzelfde.
Ik meng een zes maanden potje met een 8 maanden potje.
(helft van de potjes en volgende dag andere helft van de potjes)
Probeer de inhoud een beetje af te stemmen.
Gaat en stuk beter en kan ze toch wennen aan wat stukjes, alleen niet zoveel in een hap.

Groetjes,
Linda

bedankt voor jullie reacties... maar:
-ik heb zo vaak zelf gekookt voor hem,maar hij eet het niet.(Ik vind het zelf namelijk ook belangrijk dat hij eigen gemaakt eten krijgt,maar ik heb me er maar bij neergelegd en ga er nu geen moeite meer voor doen.Het was zo frustrerend en zonde van mn werk,potjes eet hij wel dus....Ik heb 7 maanden bv gegeven,en als hij 1 is gaat ie met de pot mee eten dus...)
-De boterham eet hij met korst en al,gek he?
Maar ja,het zal vanzelf wel goed komen en ik pureer het gewoon geleidelijk steeds minder.

doei doei

Terug
Bovenaan