kokhalzen!

hallo allemaal!

mijn dochtertje is nu ruim 8 maand. het gaat allemaal prima maar ze wil alleen niks eten waar stukjes in zitten dan kokhalst en doet ze. ook eten zelf heel fijn maken gaat bijna niet als ze maar 1 klontje proeft hoeft ze het niet meer. potjes van 6 maand dan is het goed. ze hoeft ook geen broodkorst want als ze maar een klein stukje in haar mond heeft wordt het weggegooid. wie heeft er tips voor me??

groetjes jil en femke

hoi
mijn dochter had daar ook moeite mee rond die tijd,gewoon bij 6 mnd potjes blijven en later nog eens proberen komt vanzelf goed hoor.je merkt aan ze wanneer ze dr aan toe zijn.en in de 6mnd potjes zit net zo goed de benodigde dingen, gr wendy

geven het idd vanzelf aan als ze er aan toe zijn. Gewoon af en toe iets aanbieden met een wat grovere structuur en wil ze het niet, dan niet, komt wel.
Maud heeft het ook een tijdje gehad maar kreeg vervolgens wel een heel stuk stokbrood weggekauwd (met maar 2 tanden) en propte die wel in zijn geheel naar binnen en kreeg het weg! terwijl andere dingen (die voor mijn gevoel fijner waren) er niet doorheen leken te kunnen.

Bij mijn dochter was het ook kokalzen als ze stukjes kreeg. Bij haar echter alleen het warme eten, brood at ze wel goed, bij de korstjes ook wel eens kokhalzen, maar dat bleef ze wel eten.
Nu nog steeds (11 mnd) eet ze de 6-maanden potjes, ik zal volgende week wel weer eens een poging doen voor potjes met stukjes. Inmiddels (sinds een maand) eet ze wel andere dingen met stukjes, dus stukjes aardappel, hele sperciebonen, erwtjes, worteltjes, broccoli, rozijntjes, een lange vinger, blokje kaas en partjes sinaasappel en peer.
Ik zou dus zeggen, laat het maar even, het komt vanzelf wel. Blijven aanbieden op andere momenten. Ze geven het inderdaad vanzelf aan, willen proberen wat je zelf eet etc. Op die momenten inspringen. Succes

Hier hetzelfde probleem. Ik gebruik nog steeds 6 maanden potjes. Onze kinderarts heeft aangegeven dat de stukjes ook vrij hard zijn en dat je beter zelf een gekootke aardappel bij een 6 maanden potje kan prakken. Dit is zachter. Hoe dan ook zei ze dat ik gewoon door kon gaan met de 6 maanden potjes. Onze dochter is 1 jaar geweest (gecorrigeerd 9 maanden, ze is 3 maanden te vroeg geboren) Ook de dieetist gaf aan dat je het beter later kunt proberen. Succes

Terug
Bovenaan