kokhalzen

Mijn oudste dochter van 2;9 jaar heeft al sinds ze baby was af en toe een te sterke wurgreflex / kokhalst snel. Eten gaat verder redelijk en daar lijkt het dan ook niet direct mee samen te hangen, al treedt het ook dan wel eens op. Ze kokhalst echter snel bij het ruiken van (voor haar) vieze luchtjes en bij het zien van (in haar beleving) vieze dingen. Zo kokhalst ze momenteel al als haar zusje van 10 maanden eet en wat knoeit. Soms wekt dit kokhalzen ook braken op, bijvoorbeeld als ze van ons iets moet proeven wat ze niet lust. Haar vader en opa hebben ook een zeer sterke wurgrefelx en kokhalzen snel. Wat kunnen we hier nu aan doen? Het wordt nl. erger / meer! Ik kan er weinig over terugvinden op internet. Gedrag (??) negeren? Ik heb wel gelezen dat kokhalzen steeds gemakkelijker en vaker zal gebeuren als het eenmaal een patroon wordt en dat een osteopaat mogelijk zou kunnen helpen? Ik ben zelf logopedist en heb niet het idee dat het met mondmotosriche of sensorische problemen samenhangt. Toch gedrag? Hoe kunnen we hier het beste mee omgaan? Herkent iemand dit?
Mama MJ
 
Ik herken het vooral ook bij mezelf en vooral bij de structuur van bepaalde groentesoorten. Heb soms ook het idee dat het iets psychisch is want soms vind ik de smaak echt niet zo verschrikkelijk (ook niet lekker hoor)als ik denk dat het is. Dat besef ik dan ook en toch moet ik kokhalzen en kan het ook niet tegengaan op een of andere manier. Het is denk ik wel een patroon. Kinderen kunnen dit wel eerder opwekken denk ik dan volwassenen. Veel succes ermee.....
 
Terug
Bovenaan