Kolf aparaat?

<p>Hoi Allemaal ik ben nu op de helft van me zwangerschap en beetje aan het kijken wat ik allemaal in huis moet gaan halen. Ik wil graag borstvoeding geven, alleen heb ik totaal geen verstand van wat een goed merk is van de kolfapparaat en wat makkelijk is in de omgang. Je kan niet zonder apparaat toch? Huren lijkt me uiteindelijk duurder dan eentje aanschaffen. Wie heeft tips?</p>

Mijn kraamverzorgster raadde ons merk Hörigen aan. Ze noemde het de BMW/Audi onder de kolfapparaten ? Zijn wel best prijzig, maar vond het wel een topapparaat!

De tip die ik kreeg is vooral wachten met aanschaffen tot de baby er is! Je wilt eerst zeker zijn dat de borstvoeding goed op gang komt en tijdens de kraamweek kun je er een huren of mogelijk heeft je kraamzorg er eentje! Daarna kun je altijd zelf nog bestellen en die zijn tegenwoordig ook bijna altijd de volgende dag in huis ?

Wij kregen dezelfde tip als Froemelttje. Wij hebben eerst een Medela gehuurd, diezelfde die ze ook in ons ziekenhuis gebruiken. Na een paar weken zelf een gekocht. De huurkosten vielen wel mee. Wel moet je vaak een aantal onderdelen aanschaffen die je niet kan huren.

Ik heb een vaccuumkolfje gekocht. Dat bleek bij mij zo goed te gaan dat ik daar een volledige voeding mee kon kolven. Dus uiteindelijk een tweede gekocht en nooit een apparaat aangeschaft. Ik heb uiteindelijk 22 maanden borstvoeding gegeven en nooit een kolfapparaat gekocht, dus 'je kan niet zonder apparaat' was in mijn geval niet kloppend. 

Hier ook gewacht tot de baby er was. In de kraamweek borstvoeding geprobeerd en op de laatste dag besloten dat ik door wilde gaan en dus een kolf aangeschaft. Ik heb voor medela gekozen, is me prima bevallen

Je kunt inderdaad gerust wachten. De kraamzorg kijkt straks met je mee ? als je er toch alvast een in huis wil hebben: ik heb de Koalaa; niet duur en fijn, werkt top!

Dankjullie wel voor alle reacties! Echt fij! Ik ga denk dan maar afwachten en tegen die tijd met me kraamzorg bespreken. Echt bedankt!

Terug
Bovenaan