Kolf ervaringen

Hoi meiden,

Het is even een tijdje geleden dat ik wat van me heb latern horen.. Het gaat een stuk beter met mij ! Ik ben redelijk weer op de been. Geen last meer van de hechtingen gelukkig en met mijn bekken gaat het ietsje beter.. Nog lang niet goed,maar wel een stuk beter !!!
Ik kan steeds ietsje langer buiten lopen :)

Verder heb ik Jari niet meer an de borst gehad. Het deed zo'n pijn dus ik durf hem niet meer aan te leggen. Ik kolf nu iedere 3 uur en dt gaat goed. Ik had er eerst 1 gehuurd. een Avent van Philips, dubbelzijdiige. Vond het een verschrikkelijk ding. 2 van die apparaten voor je borsten houden.. je kan niets anders meer en kreeg op een gegeven moment last van mijn polsen (heb ik altijd al heel snel last van.. lang leve de rsi klachten ;))
Aangezien ik 3 weken dat apparaat kan huren en deze weer moet inleveren heb ik besloten om zelf een kolf te kopen.

Ik heb de Difraf B2B kolf gekocht... veels te duur apparaat, maar je hebt wel je handen vrij. Dat is we heel erg fijn. Aan de andere kant duurt het wel een stuk langer, omdat het enkelzijdig is.

Heeft iemand van jullie ervaring met di kolfapparaat of misschien met een ander ?
En in hoeverre vinden jullie dit prettig ? ben benieuwd ;)

Groetjes, Marit

oh kan je niet echt helpen

toen bij mara in het zkh een apparaat gehad maar kwam niks uit, pijnlijk was het
thuis had ik een handkolf ding van avent, maar kwam niks uit
alles deed superzeer en ik had een grote keelinfectie dus na 3dagen een krijsende baby van de honger en zere tepels en ziek ben ik direct gestopt
flesvoeding, ideaal.

had me mooi geleken als het kon maar zo worden mijn kindjes ook wel groot

die B2B is wel een van de modernste op moment als ik al die reclames in de "wij" afgelope jaar heb mogen zien en geloven

Ik heb de dubbele elektrische kolf van medela (die in die rugzak). Als je die een beetje ondersteunt met je benen of op een tafel, heb je toch je handen vrij. Bij mijn oudste heb ik 4 maanden fulltime gekolfd en nu doe ik dat ook weer wegens problemen met aanleggen.
Groetjes Wendy

Ik gebruik de medela swing. Dit is wel één enkele, maar ik vind het snel gaan. Ik gebruik hem niet fulltime. We hebben ook één speciale speen voor o de fles van medela. Deze lijkt veel o de tepel. Ik heb er niet eerder ervaring mee gehad, maar deze bevalt me zeker. Ik heb het apparaat van één collega gekregen. Hoefde dus alleen de losse artikelen nieuw te kopen, anders had ik me er ook iets meer in verdiept, maar met medela zit je nooit mis geloof ik.

Ik heb altijd de handkolf van avent gebruikt..vond elektrisch zelf niks deed pijn bij me,vond handkolf zelf heel fijn en ga hem weer gebruiken,als het eenmaal loopt ga kolven ook heel goed,had soms in nog geen 5 min een flesje gekolfd.

liefs jootje

Ik de medela swing, vond het een fijne kolf. Mijn vriendin heeft de zelfde als jij maar daar schoten de slangetjes steeds los ofzo en dan kwam er niets uit, of zo iets dergelijks. Het is een nieuwe kolf, ben benieuwd wat jij er van vind.

@2dexmama ik vind het een ideale kolf. Het duurt langer omdat hij enkelzijdig is.. dus je bent 2 x zo lang bezig. Maar het fijne is dat je je handen vrij hebt, dus het is niet zo erg. Je bent er met je gedachten niet mee bezig dus dat is erg prettigg. ik kolfermee aardig wat af. min 100 cc per keer, dus dat maakt geen verschil met de avent

Ik heb de medela freestyle, vergelijkbaar met die uit het ziekenhuis, kost wel wat maar hij is echt super!!! Er zitten ook spullen bij dat je je handen vrij hebt, maar dat vond ik maar raar en heb ik niet nodig gehad! Ik heb bij de eerste ook enorm veel pijn gehad, en ben uiteindelijk ook gaan kolven op dag 4, en op dag 5 heeft mijn schoonmoeder de kleine weer aan de borst gelegd (is kraamverzorgster). En mijn man geleerd hoe hij dat moest doen bij mij. Het deed zoveel pijn om het zelf te doen,maar als de kleine eenmaal aanlag dan zakte dit langzaam weg (na ja hetw erd minder) uiteindelijk dag 8 met tepelhoedjes gestart en dit gaf veel verlichting. Uiteindelijk heb ik na 12 weken de tepelhoedjes weggedaan en dit was spannend maar mijn borsten waren zo gewend dat ik nergens meer last van had! Heb uiteindelijk een jaar gevoed!
Ik kan je dus 2 tips geven, probeer na een paar dagen weer eens aan de borst of met tepelhoedjes! En ook na een paar dagen kan het zeker nog lukken!

Terug
Bovenaan