kolf kiezen, tips gevraagd

<p>Hoi allemaal, wij hebben een dochter gekregen, vandaag precies 5 weken oud. Nu wil ik graag een kolf aanschaffen, om nu af en toe te kolven. Als ik weer ga werken, over ruim 2 maanden, dan wil ik 2 dagen per week kolven.</p><p>Nu twijfel ik erg tussen de Ardo en de Horigen. </p><p>Bij mijn oudste, nu 9 jaar geleden, gebruikte ik de Medela pump in style. Ik vond die schelpen niet prettig, heb het idee dat dat bij deze beide apparaten zachter is? Liefst heb ik een dubbelzijdige kolf, maar dit hoeft niet perse.</p><p>Graag hoor ik wat jullie ervaringen zijn.</p>
 
Ik kolf zowel met de ardo calypso als de medela symphony. Schelpen zijn nagenoeg hetzelfde, maar ik heb siliconen inzetstukken die zachter zijn. De ardo calypso is oke, de medela symphony geweldig. Helaas is de laatste niet te betalen. Gelukkig hebben ze op 1 van mijn werklocaties de kolfkamers hiermee ingericht, dus ik bof. 
De horigen ken ik niet, maar de ardo loopt bij mij echt tegen het maximale van zijn vermogen aan. Je moet ook tegen het geluid kunnen. Kolfopbrengst is ook wat minder dan bij de medela. Ik heb die van mij overgenomen van een vriendin. Er staan er ook veel op marktplaats voor relatief weinig. Het is een gesloten systeem, dus alke onderdelen kunnen vervangen worden mocht te dat willen vanuit hygiene.
 
Ik heb de horigen op advies van mijn lactatiekundige gekocht. Dit in verband met de geboorte van mijn premature dochter.
Dubbelzijdig en meer opbrengst dan met de meest luxe medela. Gemakkelijk mee te nemen en de batterij gaat lang mee! 
Ik ben er blij mee ?
 
Hier ook heel tevreden met de horigen (dubbelzijdig). De schelpen zijn een stuk zachter dan de medela en het siliconen materiaal beweegt zeg maar mee met je tepel tijdens het kolven. Het apparaat is lekker klein en modern. Ik vind het een aanrader!
 
Hoi!
Ik gebruik de Horigen vanwege de zachte schelpen. Ik had in de kraamweek de medela gehad en die schelpen waren niet prettig. Ik gebruik de Horigen al voor 4 maanden en kon geen betere ervaring ermee hebben. 
 
Bedankt voor jullie reacties! De Horigen komt goed uit de tests, denk deze te nemen.
Dan heb ik nog één vraag, de Chicture kan type 107 of 109 zijn. Ik kom op 21 mm, zou dus de 107 kunnen nemen. Maar is het verschil erg groot? Of is de 109 veiliger qua maat, omdat die makkelijker past?
 
Terug
Bovenaan