kolf, kopen of huren?

Ik ben er eigenlijk wel aan toe om te beginnen met kolfen. Dan kan ik ook eens een dagje weg of een keer uit eten zonder baby.

Maar... zal ik een kolf kopen of eerst een huren? Wat doen jullie en wat zijn jullie ervaringen met verschillende kolfen?

Ik heb op lactatie.info een gezien die niet duur is (139 euro). Dat is bij een lactatiekundige in Groningen, aangezien ik daar woon is dat wel handig. Maar ik heb helemaal geen ervaring, dus wat is een goede?

het hangt ook af hoe makelijk je kan kloven....

hier loop de melk er gewoon uit.... als falko de ene boste pakt kan ik soms wel 40cc opvangen uit de anderen,....
zonder kolf kan ik ook makelijk er al wat uit krijgen...(doe dat nu 4 keer perdag voor zijn medicijnen... heb zo 20 cc...

zelf heb ik de avent handkolf... heb hem een keer geprobeerde en kreeg binnen 5 min 80cc uit de ene borst en uit de andere 60cc...
door dat ik al te veel produceer wil ik geen elkrice gebruiken... ben bang om dan te makelijk meer te stimuleren...

ga je straaks werken is het misschien wel goed kopper om er een te kopen!!! denk wel na bij huren moet je vaak wel bepalde onderdelen kopen... wegens hygiene... bij sommig merken zijn deze gebruikbaar bij verschillende apparaten...

succes met je keuze

Ja, misschien kan ik dat ook wel eerst proberen, met de hand.
Ik weet nog niet hoeveel ik ga werken straks..

En nog een andere vraag, wat voor flesje kun je het best gebruiken om de gekofde melk te geven?
Er zijn verschillende merken die eenborst nabootsen, maar welke is goed?

probeer anders even met de hand (kost wel wat oefening) gaat dat snel goed zal je waaeschijnelijk niet veel nodig hebben.... denk ik zo

wij gebuiken avent van die opslag bakjes ken je ook een fles maken... klein pakte het mateen!!! en mijn nichtje had er ook geen probleem mee...

maar elke kind is anders...

Als je gaat werken kan ik je een electrische kolf aanraden, maar dit is heel persoonlijk natuurlijk.
Ik heb het zelf handmatig geprobeerd een aantal dagen maar vond dit erg vervelend en kreeg er lamme handen van.
Ik heb uiteiendelijk na 1 week elektrisch huren een dubbelzijdige elektrische kolf gekocht, kost wat maar heb je veel aan. Bij mij gaat dit ook veel sneller...
(ik heb eerst 6 weken alles gekolft en met de fles gegeven ivm een moeilijke start, nu wel weer aan de borst maar tijdens werk of als ik weg ben idd kolven).

@vdh123, welk merk kolf gebruik je?

Ik heb nu een handkolf, een collega had eentje liggen die nog niet geruikt was en die mocht ik hebben. Vanochtend geprobeerd, ik had na 10 minuten nog maar 25 ml. Even oefenen dus!

Hoi hoi,

hier een mama van het juliforum (die hier regelmatig meeleest). Ik geef nu al 2,5 jaar borstvoeding en werkte daarbij 2,5 dag. Ik heb tot de kids een jaar waren afgekolfd en daarna kregen ze gewone melk.
Bij de oudste 2 heb ik een handkolf van avent gebruikt. Deze heb ik 2ehands gekocht, alles is immers goed uit te koken. Ik had het op een gegeven moment helemaal gehad (prima kolf maar meerdere keren per dag met de hand kolven geeft op een gegeven moment pijnlijke polsen etc) en toen heb ik een medela mini electric gekocht. Vond het helemaal niets, wat een kabaal maakte dat ding! Heb nu nummertje 3 geboren is mezelf een medela swing cadeau gedaan. Aangezien ik nu veel eerder weer aan het werk moet (bij nummer 1 en 2 had ik aansluitend zomervakantie) en ik dus waarschijnlijk nog 9 maanden zal kolven mocht dat van mezelf. Heb er nu al veel plezier van gehad (de kolf bevalt uitstekend) aangezien mijn zoontje niet zo denderend dronk en ik de voormelk steeds afkolf zodat hij de wat vettere achtermelk drinkt.
Ik vries de melk in in ijsblokzakjes (erg handig omdat je zoveel uit de vriezer kunt halen als je nodig hebt) en dan zijn flesjes van avent erg handig aangezien je de blokjes daar zo in kunt laten ontdooien (avent-flessen hebben een vrij brede hals)

Succes ermee!

groetjes Natasja

Terug
Bovenaan