kolf maar 40cc per keer

A

Anoniem

Guest
hallo,
gister kolfapparaat gekocht en ook al gekolfd.

het is even wennen, nu vraag ik me af omdat ik maar 40 cc per keer eruit krijg of je die beetjes bij elkaar mag doen. dan heb ik s'avonds 1 fles ipv beetjes, hij pakt de fles wel, dat is fijn.

groetjes jacomien
mama van kylian 09-09-2007

Als eerste: 40 cc voor een eerste dag kolven is super veel! harstikke goed!

Borstvoeding ie een kwestie van vraag en aanbod, dus hoe meer jij/je baby vraagt hoe meer je borsten melk maken. Dus als je elke dag na de voeding kolft wordt je productie vanzelf veel groter!

Alle beetjes mogen bij elkaar gedaan worden op voorwaarde dat ze op dezelfde temperatuur zijn.   Dus eerst alles in de koelkast af laten koelen en dan pas bij elkaar gieten!

Fijn dat je kindje de fles goed pakt. Moet hij fles drinken omdat je strax weer moet werken? Het is verstandig om wel te blijven oefenene. Soms komt het voor dat een baby eerst wel de fles pakt en een paar weken later, niet meer. Ze is het dan verleerd.

Hi Jacomien,

40cc is hartstikke veel voor een eerste keer! De eerste keer dat ik ging kolven zat ik op ca. 20 cc, voelde me een koe en vond het helemaal niets. Al snel ging het een stuk beter, en kolfde ik een voeding (ca. 220 cc) per keer, ook op het werk (4 dagen / week). Tot een maand of 9 heb ik 2 voedingen per dag gekolfd en 2 voedingen zelf gegeven. Daarna kolfde ik nog 1 keer per dag. Intussen is mijn zoontje een jaar en krijgt ie alleen nog 's avonds borstvoeding. Ik ben wel aan het afbouwen en intussen zwanger van de tweede. Ook dit kindje wil ik graag borstvoeding gaan geven.
Zoals je ziet, ben je dus hartstikke goed bezig!

Succes!

Terug
Bovenaan