kolf overnemen

kun je een gebruikte kolf eigenlijk wel overnemen? Er zit nog wel een beetje schimmel in een flesje, maar dat is er toch gemakkelijk uit te halen? Is het daarna echt bacterie-vrij als ik alles goed uitkook? Ik heb naar zo'n bedrijf gebeld, en die zeiden (uiteraard) dat ik beter een nieuwe kan kopen. Maar nu wil ik graag een objectief advies. Weten jullie dat?
 
Ik zou er heel goed overnadenken. Hoorde laatst dat spruw ook in het appartaatje kan zitten. Of dat waar is zou ik niet weten hoor. De flesjes met schimmel zou ik zelf wegkiepen.

Succes joyce mama van Mara
 
Hallo,
Ik heb zelf een Medela traveler set kolfapparaat overgenomen en van te voren alle flesjes goed uitgekookt! En dat ging prima. Ik heb er veel plezier van gehad en ik zou het zo weer doen.

groetjes
Esther
 
Ik heb ook een kolf van iemand gekregen een avent handkolf. Ik heb alleen een nieuw opzet stuk besteld.
Het ging prima ik heb nergens last van gehad.

Groetjes
 
Meestal wordt aangeraden om een elektrische kolf niet tweedehands te gebruiken. Er kan altijd melk in het motortje terechtkomen en zo zou er spruw overgebracht kunnen worden. Het motortje kun je uiteraard niet uitkoken :)

Een handkolf kun je helemaal uitkoken en daarvoor is het dus geen probleem.

Zelf heb ik een elektrische kolf (Medela) en daar heb ik helaas ook wel eens melk over gemorst. Je ziet dit al gauw (binnen een week) omdat de melk gaat schimmelen. Dus ik denk dat als je de kolf een week of 2 bewaart en je ziet geen schimmel verschijnen, hij gewoon schoon is. Probleem is alleen dat je op een gebruikte kolf geen garantie krijgt, dus je kan hem niet terugbrengen :-(

Groetjes,
Pauline
 
Ook ik zou het flesje wegkiepen en de rest zo goed mogelijk uitkoken. Alle onderdelen eerst afwassen en dan iets langer uitkoken.
Als degene van wie je het kolfapparaat hebt gekregen, netjes is geweest of weinig heeft gebruikt zou ik me niet druk maken om het motortje. Immers, volgens mij komt jou melk niet direct in contact met het motortje.

Succes
 
Het is echter wel zo dat ziekten als Aids en Hepatitis met uitkoken niet verdwijnen. Dus ik zou het alleen doen als je weet waar je de spullen vandaan haalt!
 
Terug
Bovenaan