Kolf productie opkrikken?

Hoi allemaal,

Nou de titel van de topic zegt het eigenlijk al, ik hoop dat iemand tips heeft om mijn kolfproductie omhoog te helpen. Ik kolf al vanaf het begin af aan voor de momenten dat ik er niet ben en sinds ze tien weken is kolf ik genoeg voor vier dagen opvang. Dat ging tot nog toe eigenlijk altijd zonder moeite. Ze krijgt flesjes gekolfde melk van 220 cc wanneer ik weg ben en op zo een dag krijgt ze er twee.
Nu merk ik sinds deze week dat ik ten eerste bijna niet meer aan de benodigde hoeveelheid melk kan komen en ten tweede lijkt ze ook opeens weer meer honger te hebben. Geen probleem natuurlijk als ik er ben, dan leg ik haar gewoon vaker aan, maar dat wordt wel moeilijk op kdv dagen. Het lijkt erop dat ze meer wil dan die twee keer 220. Klinkt wel als veel, toch? Ze is nu trouwens bijna 5 maanden. Wat is "normaal"als hoeveelheid gekolfde melk? Tsja eigenlijk een onzinnige vraag, elke baby is natuurlijk anders.
Maar ik zit dus nu wel met een probleem! Op het moment dat mijn melk wel minder lijkt te worden heeft ze juist trek in twee keer zoveel! Gelukkig is ze de komende paar dagen wel gewoon bij mij dus zal ik haar zo vaak als ze wil aanleggen, maar weet iemand wat ik nog meer kan doen, wat de reden hiervoor kan zijn en wat een beetje een gemiddelde hoeveelheid is voor een baby van 5 maanden?
Oja, ze drinkt ongeveer 5 keer per dag en groeit goed, genoeg plasluiers, alert, dus daar maak ik me allemaal geen zorgen om.

Alvast bedankt!
Sarah

Ik ben geen kolver, kan je dus ook niet helpen. Ik ben meer van de 'flesje erachter aan' op zulke dagen.Mocht je dus echt niet meer weten hoe je dat op kdv dagen moet doen, kun je ze op het kdv nog een flesje er achter aan laten geven.  

220 cc is toch prima? zeker als ze dat zelf aangeeft?

Voorheen kolfde ik elke dag (ook als ik thuis was) voor de voorraad op een moment dat ik toch vrij vol zat. In mijn geval in de ochtend. Misschien kun je dat ook doen?

om de productie uberhaupt op te krikken:
vaker aanleggen, dat doe je, dus daar vooral mee doorgaan

om meer te kolven:
vaker kolven, ik doe dat ook als het kolven op werk een keer niet zo lekker gaat.  

oh ja en goed shudden met je tieten (ha ha, moet zelf altijd zo lachen om die tip, zie het helemaal voor me dat er dan op een dag milkshake uitkomt . Sorry beetje melig.

succes

Hoi,

Ik kolf ook en ik heb het bij het CB gevraagd.
Ze zeggen dat het moeilijk is om te zeggen, maar dat je baby voor elk kilo dat hij of zij weegt 150 cc moet hebben. Dus stel ze is 6 kilo dan zou ze 6 maal 150 cc moeten krijgen per dag. Voor de rest zou ik ook niet weten hoe je de melkproductie kan vergroten

Succes ernee,

Niro

CB's zijn uitermate grappig vind ik.
ze gaven ons namelijk weer  een  andere rekenformule (ben even kwijt welke, maar anders)
Hebben die mensen uberhaupt een opleiding achter de rug of roepen ze gewoon lukraak wat?

hoe dan ook, die formule  is maar een richtlijn, de variatie op die richtlijn kan echt enorm groot zijn. Je kunt dus altijd beter naar je kindje kijken dan naar zo'n richtlijn.

Hio bebek,

Ik werk nu weer sinds 3 weken en mijn kolfopbrengsten  zijn dramatisch, echt om te huilen! Ik kom aan maximaal  1,5  voeding terwijl yanick er wel 3 drinkt terwijl ik weg ben (meestal  200 cc per keer). Gelukkig had ik een goede voorraad in de diepvries, maar die is nu bijna op. Wat ik doe is elke ochtend extra kolven, yanick heeft dan aan 1 borst genoeg en ik kolf dan de andere. En op de dagen dat ik thuis ben ook 1 of 2 keer tussendoor extra kolven.  Sinds vandaag heb ik een neusspray die het kolven makkelijker zou moeten maken (syntocinon, kan je via de ha krijgen). ben benieuwd. En ik ga een andere kolf kopen, gebruik nu de handkolf van avent maar ga dus een electrische kopen.

En dan over hoeveel je dochtertje drinkt. Yanick drinkt dus meestal zo n 200cc per keer, maar het verschilt enorm per dag (of per week?). Vorige week dronk hij ineens 3x 150cc en de week daarvoor waren het 3 flessen van 220cc (en dan nog 2 keer live natuurlijk). Heel lastig om van te voren te bepalen hoeveel ik klaar moet zetten, het is nml zo zonde om weg te moeten gooien. Maar ja, ik wil natuurlijk wel genoeg klaarzetten. Misschien dat jouw dochterje iets van regeldagen heeft ofzo, dat jouw productie aan het teruglopen is (om wat voor reden dan ook) en dat ze door meer te drinken jouw productie probeert op te krikken (wat natuurlijk niet werkt als ze dat bij de fles probeert, haha). Of zit ze gewoon in een groeispurt ofzo. Maar ik herken het dus heel erg, dat wisselende in de hoeveelheid.

Succes ermee!

hallo!

Het lijken mij regeldagen.... Toen mijn productie terug liep kreeg ik van de LLL het advies om 's nachts   een keer extra te kolven, omdat dat het meest effectief is. Dit heeft bij mij goed geholpen! Bel anders een keer met de LLL of de BVN, zij hebben ervaring met dat soort dingen!

Groetjes van Sarah

Terug
Bovenaan