Kolf te weinig en zoon lust geen KV Help!! (lang sorry)

Hoi allemaal,

Onze zoon van 6 maand krijgt op de dagen dat ik werk (3 hele dagen) 2x een fles, normaal met BV maar omdat de voorraad nu erg snel opraakt "oefenen" we al sinds een maand of 3 met KV. (ook voor het geval ik een keer weg moet en er geen bv staat).

Nu komt het probleem, hij weigert elke vorm van KV. Alles geprobeerd, nutrilon hypo, nutrilon gewoon, en nu dus friso normaal. Allemaal toch zeker een keer of 10 aangeboden maar weigert het gewoon. Hij neemt een slok of 2, spuugt het uit en gaat heeeeel hard krijsen en wil absoluut geen fles meer drinken.

Nadat hij in het begin alles weigerde uit de fles drinkt hij nu sinds een maand de bv wel goed uit de fles. Maar nogmaals ik kolf veel te weinig. Hij drinkt 2x 200 / 220 cc uit de fles met bv en ik kolf maar 220 op 1 dag (3x kolven). Vaker kolven is ook geen optie (heb nog een kindje van 3 jaar rond lopen + huihouden etc.)

Op advies cb al met 4 maand begonnen met fruit (gaat er goed in) en sinds een week of 2 ook begonnen met groente (hij groeide te weinig). Groente lust hij ook graag.

Daarnaast krijg ik nu het gevoel dat ik hem alleen nog maar voed omdat hij niks anders lust. Ik wil graag gaan afbouwen maar natuurlijk blijf ik doorgaan als hij echt niets anders wil maar dit is wel de allerlaatste optie.

Denk dat hij ook wel bv. pap lust (echte pap) maar mocht hij volgens cb pas hebben met 7 maand!!

Verder alles al geprobeerd:
- fles kv mengen met nutrix met/zonder vanille = lust hij niet
- fles kv mengen met fruit, gaat redelijk en kan voor een keer wel maar niet voor alle flessen.
- tuitbeker = speelt hij mee
- uit een gewone beker = geen succes, drinkt wel wat(80cc kv)  maar is niet te doen voor meer flessen.

Wie heeft er tips voor ander kv. die toch anders smaakt......... of ander tips!!

nogmaals HELP!!

gr.

Nicole

Heb je al geprobeerd kunstvoeding te mengen met borstvoeding.
Kreeg MErel toen ze nog in het ziekenhuis lag en in de weken erna. dus dat kan gewoon. Ik altijd moeten kolven en had nooit helemaal genoeg
Klein beginnen vb 30cc kv 170cc bv
en dan als dat goed gaat de kv langzaam opbouwen en de bv afbouwen.
In ieder geval succes ermee.

Hi,

Ik weet wat het is, echt niet gaaf dus, mijn dochter is nu zelfs zo, dat ze geen melk meer lust.
Ik wilde op een gegeven moment niet meer kolven, en gaf haar dan twee voedingen per week kv, en ze vond dit echt niet lekker.

Nu drinkt ze al vanaf haar 10 maanden volgens mij geen melk meer, omdat ze het gewoon kei vies vindt, en proef het verschil maar, bv is veel lekkerder dan kv, zitten vlokjes  in en smaakt heel apart. Ja heb het uitgeprobeerd.

Misschien dat je kunt proberen om 's avonds even te kolven als je even op de bank zit tv te kijken ofzo.
X

Hoi, mijn zoontje is 8 maanden en ik geef ook nog steeds bv mee naar het kdv. Het is nog steeds zijn basis, ondanks fruithap (vindt hij heerlijk) en sinds anderhalve week ongeveer een hele boterham 's middags en sinds begin dit jaar elke avond een bord vol met avondeten (vindt hij ook altijd lekker). Anders heeft hij echt niet genoeg.

Ik kolf ook al een tijdje niet genoeg voor de volgende werkdag en heb geen voorraad in de vriezer.  Wat ik nu  steeds doe is toch 's avonds laat als hij slaapt de dag ervoor nog een keer kolven. Dat lukt soms wel. En ik probeer een keer een fles te geven  en te kolven. Hij vindt het minder lekker, maar dat is altijd alleen in het begin. Dan huilt hij (nu bijna nooit meer zo hoor, maar de eerste tijd wel steeds) heel hard uit protest. Ik blijf ondanks dat hij huilt de fles aanbieden en uiteindelijk drinkt hij het toch met gulzigheid. Wel vindt hij de melk uit de pakjes (dus die al klaar is van nutrilon, die 'meeneempakjes' zeg maar) lekkerder dan poedermelk. Ik  koop die poedermelk ook niet meer hoor, want ik kon bijna zo'n heel pak weggooien omdat ie  maar een maand houdbaar was en ik gebruik er veel te weinig van (en hij vindt het dus nog vies ook). Er zijn ook alleen maar van die grote pakken. Het ziet er ook minder aantrekkelijk uit als je het klaarmaakt.

groets, sara

Ik zou dus die    kant en klare eens proberen en even over het huilen heen zetten (als dat lukt).

Hoi Nicole,
wat een lastig probleem he? Mijn dochter moest er eerst ook niks van hebben. Ze weigerde uberhaupt de fles maar na 2 maanden elke dag aanbieden ging dat steeds beter en nu vindt ze de flesvoeding ook lekker.

Ik zou als ik jou was ook proberen de fv te mengen met bv en dan steeds iets meer fv erin doen, net als wat kaatje o schreef.

Als dat ook niet lukt, tja, zou je het dan nog een maand of 4 uit kunnen houden met bv geven? Dat kolven is ook vervelend. Het is de reden dat ik nu overdag fv geef en 's ochtends/'s avonds/'s nachts nog bv. Dan hoef ik tenminste niet te kolven voor de dagen dat ik werk.
Als hij een maand of 10 is kan je wel eens koeienmelk proberen. Wie weet vindt hij dat wel lekker. Maarja, dat duurt nog even.

Veel succes!

Mariska

Terug
Bovenaan