Kolf vraagjes

<p>Hoi dames,</p><p>Even een vraagje over kolven.</p><p>Ik voed op verzoek, en hij krijgt 1 borst per voeding. Puur omdat ik genoeg heb, hij met 10 minuutjes vol zit en niet meer drinkt. Andere borst aanleggen is dus zinloos gezien hij niet meer drinkt. De voeding gaat prima zo??</p><p>Maar nu de vraag, vanavond gaan we ergens heen en daar wil ik geen BV geven, grote drukte enzo. Dus ik wil even kolven. Kolf je dan beide borsten? </p><p>Ik heb nu dus na de voeding beide borsten gekolft, ongeveer 100ml want meer drinkt ie niet vanavond.</p><p>Maar vroeg me dus af omdat ik “extra” kolf of er dan wel voldoende over heb voor me volgende voeding. Ja toch?</p><p>Hoe doen jullie dit?</p>
 
Ik voed eigenlijk altijd met beide borsten nu mijn productie gestabiliseerd is. Als je 100ml hebt gekolfd uit 2 borsten gezamenlijk, en dat is wat hij normaal drinkt, dan zou het sowieso wel aangevuld moeten zijn. Je slaat immers ook een live voeding over.
Mocht het niet genoeg zijn dan kun je toch altijd de tweede borst aanbieden? 
 
Ja ik stopte bij de 100 omdat ik wist dat het genoeg was..
De volgende voeding had ik gewoon genoeg uit 1 borst. En idd anders had ik de 2e aangeboden ;)
De voeding die ik uit de fles gaf en dus had overgeslagen gaf weer behoorlijk stuwing. Au!
 
In principe maakt je lichaam binnen wen uur weer nieuwe melk aan. Kans is klein dat je dus tekort komt! 
Als je kindje altijd maar 1 borst drinkt, zou in principe 1 borst kolven ook voldoende kunnen zijn. Of de ander nog eventjes. 
Als je af en toe kolft is het niet zo’n probleem als je beide borsten doet. Maar als je bijv. 2/3x per dag gaat kolven (aan het werk?) dan stimuleer je dus 2/3x per dag 1 borst ‘te veel’. En heb je kans dat op de dagen dat je niet kolft 2 hele gespannen borsten hebt. 
Bv is vraag - aanbod, werkt met kolven ook zo (hoewel in iets mindere mate dan “live” voeden). 
 
Terug
Bovenaan