kolf

Hoi,

ik ben ruim 35 weken zwanger van ons eerste spruitje en wil bv gaan geven (iig proberen hoor!! Klinkt misschien een beetje raar, maar ben er wel wat onzeker over... weet niet hoe dat is/voelt enzo.... maar ga het zeker proberen!)
Nou vraag ik me af of je al vooraf een kolf moet hebben?!
Ik ga in het ZH bevallen en blijf daar ook een aantal dagen. Hebben ze daar ook en goede kolf? Of moet je er dan zelf een hebben?

Groetjes, Mickje

Hey!

Ben benieuwd hoe je het vind die borstvoeding. Ik moet zeggen dat ik er bij Joris enorm van genoten heb. In het begin trouwens absoluut niet hoor. De eerste 6 weken zijn meestal niet heel prettig. Maar als het dan helemaal loopt, ik vond het super!

Maar je vraag de kolf. In het ziekenhuis hebben ze zeker goede kolven. DUs van te voren niet een kopen. Als je eenmaal thuis bent kan je kraamverzorgster je ook goed helpen.

Nog 1 tip. Stel dat je bv niet snel op gang komt in het ziekenhuis en ze willen je kleintje bijvoeden met andere voeding altijd meteen een kolf vragen en gaan kolven. (ziekenhuis biedt dat vaak zelf niet aan!)
Ik vond het bijvoeden eenmalig niet zo'n probleem, maar had doordat ik ging kolven de tweede keer dat ze dat wilden doen een beetje melk gekolfd. ZO breng je de melk beter op gang en kan je kleintje genieten van de voeding!

Succes!!!

Groetjes Annemiek

Hello,

Hier nog nog een as mama die heeeel graag BV wilb gaan geven. Ben benieuwd, hoor wel hoe intensief het is maar dat het wel heel mooi om te doen is.

Heb een "cursus" bv gehad in het ziekenhuis en daar raden ze het af om voor de bevalling een kolf aan te schaffen. Dit heeft vooral te maken met het feit wat vioor kolf je nodig hebt en aangezien de prijzen ook nogal verschillen, is het beter te wachten totdat je weet welke je wil / nodig hebt. Als je bijv heel lang BV wil en kunt geven (ook als je werkt bijvoorbeeld) dan is een elektrische dubbelkolf misschien handig, anders volstaat een handkolf misschien wel.

Hopelijk heb je wat aan de tip!

Greets Janneke

Mij is ook afgeraden er 1 te kopen omdat je ze ook eerst kan huren via de thuiszorgorganisatie. En als het voeden niet lukt of het bevalt niet dan is het zonde.
Succes!

Terug
Bovenaan