kolf

voor de moeders die kolven....een vraagje...

wat voor kolf gebruiken jullie en vinden jullie handig??

Ik ga deze week een kolf kopen en ben even aan het rondkijken welke handig is enzo

ben benieuwd naar jullie ervaringen daarmee

Hoi,
even informeren bij je vk, die weten waar je ze kan huren, kun je er eerst 1 uitproberen voor je hem koopt, zijn nogal prijzig en als je hem veel gaat gebruiken moet je er wel 1 hebben die je fijn vind!
Ik heb zelf een handkolf (werkt op vacuum) van avent, voor mij is die goed aangezien ik alleen wat nodig heb voor momenten dat ik even 'weg' wil/moet.
Er staat hier op de site ook nog een stuk over kolven, ik geloof bij zwanger zijn!!
Succes

Ik heb ook de handkolf van Avent, maar hoef ook niet te kolven om te gaan werken ofzo. Dan is ie echt wel afdoende. Moet je gaan werken en regelmatig wat grotere hoeveelheden moeten kolven zou ik voor een electrische pomp gaan. In het ziekenhuis heb ik de Medela Symfonie gebruikt en die was echt ideaal. Die kan je ook huren, kan je 'm een weekje eerst uitproberen. Meestal is de huur van zo'n kolfapparaat best hoog en is het goedkoper om er een te kopen (als je tenminste van plan bent om lang bv te blijven geven). Kijk ook eens op Marktplaats als je een kolf gaat aanschaffen!

Liefz Esz

Ik heb de medela swing deze kun je volgens mij niet zo komen alleen bij de thuiszorg.
Dit merk gebruiken ze ook in het ziekenhuis en vond hem erg prettig vandaar deze

Ze zijn trouwens wel duurder van de avant bijvoorbeeld

Als je een Avent handkolf wilt...ik heb er een over...ik heb die altijd gebruikt maar nu een elektrische dubbelzijdige kolf van een vriendin gekregen en dan gaat nog makkelijker.
Had ook altijd goede ervaring met de avent handkolf hoor, maar dit gaat net iets sneller.
Mini electric heet de kolf die ik nu heb.

Ook ik heb idd de medela symfonie in het ziekenhuis gehad...Onwijs makkelijk aangezien je beide borsten te gelijk kunt kolven.
Thuis heb ik de aventkolf, maar mijn melk liep terug, dus heb ik de symfonie gehuurd. De huur was bij ons 2,50 euro per dag...Inmiddels is deze weer ingeleverd omdat mijn melk de laatste week weer aan het teruglopen is en ik nu gewoon verder kolf met de avent...Heb nog net genoeg voor 1 fles per dag. De avent kolf die ik heb kan op stroom of handmatig de zuigkracht is minder sterk dan die van de medela, en het nadeel is dat je maar 1 borst te gelijk kunt kolven, wat in mijn geval betekend dat de ander gaat lekken.

Ik zou als ik jou was zoveel mogelijk info verzamelen en een goede keuze maken...Ik heb het geluk dat ik de mijne van een vriendin mag gebruiken, dus heb er geen hoeven kopen...Suc6.

Terug
Bovenaan