Kolfapparaat?

Sinds 3,5 week zijn we de trotse ouders van n mooi meisje. Ik geef borstvoeding maar wil haar al wel gaan laten wennen aan t flesje voor als ik weer aan de slag ga. Nu zijn er onwijs veel kolfapparaten, wie weet wat n goede is?

Alvast bedankt!
 
Hallo.
Aller eerst van harte gefeliciteerd! Heerlijk he zo'n klein hummeltje?
Mijn zoon is 5 maanden en ik geef hem nog steeds bv. Heerlijk vind ik het! Ikzelf heb de handkolf van Avent. Makkelijk in gebruik, schoonmaak (is goed uit elkaar te halen en alle onderdelen goed appart te reinigen) en je kan zelf de snelheid bepalen (erg fijn als je geen pijnlijke tepels wilt ;-)
Het ligt er een beetje aan hoeveel dagen je gaat werken. Ik werk 2 dagen en dan is het nog te doen met de hand. Als je fulltime gaat werken dan zou ik denk ik naar een elektrische gaan.
Had zelf die van Medela freestyle op het oog, maar heb niet gedaan omdat het met de hand goed genoeg ging. Je kan hem ook huren he, dan kan je proberen of elektrisch wat is voor je.

Succes met de keuze!
 
Hallo,

Gefeliciteerd met jullie meisje!!
Ik heb de handkolf van avent gehad (heb die weer terug gegeven aan de kraamverz.) en omdat ik werk heb ik de mini-electra-plus van medela, en ik heb voor nood een handkolf van the first years.
Alle 3 de kolven vind ik makkelijk schoon te maken en te gebruiken.
Ik werk 2 dagen en gebruik de kolf van medela.

TIP:Als je haar wil laten wennen aan het flesje blijf dan minstens 1x in de week de fles geven, hier werden we een beetje laks, en toen ik weer 3 weken werkte vertikte mevr. het om uit de fles te drinken dus moesten ze lepelen.
(gelukkig drinkt ze nu wel uit de fles)
 
ik heb een enkele electrische kolf van avent en die heb ik een half jaar gebruikt voor 2 dagen in de week. Er zit ook een handkolf bij, voor als er geen stroom in de buurt is en de batterijen op zijn). De handkolf vind ik vreselijk, maar de electrische is heel prettig en goed in te stellen naar je eigen behoefte.
Helaas ging het motortje al snel stuk, maar hele goede service van Avent (ik had 'm tweedehands gekocht) en had snel weer een nieuw motortje in huis.
 
Gefeliciteerd met jullie meisje. Wat is bv geven toch mooi he. Mijn dochter is nu 5 maanden en ik geef ook nog steeds bv en ik kolf op mijn werk.

Eerst had ik ook de handkolf van Avent en die werkte perfect maar kreeg wel een lamme hand van. Dus heb ik gekozen voor de elektrische kolf van Medal Swing. Dat is een 2-Fase afkolftechnologie. Het stimuleert eerst (snelle beweging) en als er melk uitkomt dan druk je op een knopje dat het gaat kolven. Ik ben er erg blij mee. En ik het raad het iedereen aan.

Op het CB hebben ze me geadviseerd om vanaf 6 weken te gaan kolven. Bijv. 's ochtends kolven en 's avonds de fles geven door mijn partner. En als hij de fles gaf kolfde ik af en legde dit in de vriezer. Bouw je meteen een voorraadje op.
 
Terug
Bovenaan