Kolven 1 of 2 borsten?

Hallo,

Mijn dochter is nu 2 maanden. Nog even en dan moet ik weer aan het werk.
Mijn borstvoeding was/is goed op gang. Eigenlijk te goed. Daarom voedt ik haar 1 borst per keer. Echter nu vraag ik mij af hoe ik dat straks doe met kolven op het werk.
Kolf ik dan ook maar 1 borst of kan ik beter 2 borsten kolven?
 
Als dit voor jou werkt doe je in principe hetzelfde op je werk als dat je thuis zou doen met live voeden. Ivm afstellen van je productie ☺️
Dus je kan de ene ronde je ene borst kolven en de andere ronde de andere borst.
Óf je kolft allebei een beetje af, maar ik denk dat het eerste het beste is qua gewenning voor je lichaam ?
 
Ik zou proberen het hetzelfde te doen als wanneer je je dochter live zou voeden. Maar het kan zijn dat je productie met kolven minder goed is als je kleintje er niet bij is, dan kan het soms een beetje helpen om ze allebei tegelijk af te kolven. Volgens sommige onderzoeken is de productie iets hoger als je ze beide tegelijk kolft, maar bij grenzen aan overproductie hoeft dat natuurlijk geen voordeel te zijn. 

Ik heb zelf eigenlijk altijd twee borsten tegelijk gekolfd, maar mijn zoontje dronk ook altijd aan beide kanten bij de voedingen (mijn productie liep eerder stroef dan te soepel). 
 
Ik voedde ook altijd 1 borst per keer maar kolven altijd beiden. Vaak zit er op je werk ook wel iets langer de tijd tussen dus stond anders op klappen en kans op natte plekken. Ik had beiden ook wel nodig anders was de opbrengst niet genoeg. Heb altijd 2x gekolfd op een kantoordag.
 
Terug
Bovenaan