Kolven bij afwezigheid moeder

<p>Hoi hoi,</p><p>Morgenavond heb ik een avondwake en blijft onze baby thuis met papa. Onze zoon is nu 11 dagen.. </p><p>In mijn afwezigheid zal er 1 voeding plaats vinden. Ik geef bv en een kolf is aanwezig. Nu vraag ik mezelf af wanneer ik kolf. Nét voordat ik ga de borst leeg kolven waar ik mee zou moeten voeden tijdens mijn afwezigheid? Zijn er hier dames die tips hebben?</p><p>Alvast grote dank!</p>
 
Proficiat met je dochter. Mijn dochter is bijna 11 maanden en geef ook bv. Is ook afhankelijk van hoe het in je schema past. Heb je net gevoed kun je ook daarna kolven. Valt de voeding redelijk snel nadat je bent vertrokken dan kolf je vooraf.
Ik kolfde vaak vooraf. Dit zodat ik ook niet met volle gespannen borsten op de gelegenheid was. Daarna kun je nog altijd aanleggen of kolven afhankelijk van hoe je borsten voelen of je kindje trek heeft. 
En als het anders loopt of je voelt je niet fijn ga je lekker naar huis. Je bent nog maar net bevallen en nog zoekend in je moederschap. Succes. 
 
Ik zou t ook doen vlak voor je gaat, zodat ze niet op knappen staan tijdens je afspraak. Kolven voor de vriezervoorraad deed ik overigens 1x in de ochtend tussen voedingen door ( hoogste opbrengst) en savonds voor ik ging slapen (zodat ik geen te volle borsten had snachts ook).
 
Terug
Bovenaan