Kolven bij een middagje weg?

Hallo allemaal,

Ik ga morgen vvor het eerst een middagje alleen op stap, zonder de kleine.
Erg leuk maar ik vraag me af hoe ik dit nu het beste kan doen met de voeding.
Mijn dochter krijgt   vijf keer per dag borstvoeding ze drinkt 1 borst per voeding.
Als ik nu weg ga zal daar een voeding in vallen.
Moet ik nu rond die tijd kolven?
Of kan ik voordat ik wegga kolven en als ik terugkom weer kolven?
Hoe doen jullie dit?
Ik ben bang dat ik de boel ontregel als ik niet kolf rond de voedingstijd en het gaat nu erg goed dus dat zou jammer zijn!

Groetjes Joy

Hallo Joy,

Ja, dat zijn lastige dingen. Ik weet niet hoe oud je kleintje is, maar ws nog niet zo oud als je morgen voor het eerst een middagje weggaat ;)

Ik denk dat kolven rond haar drinktijd wel de voorkeur heeft. Maar, ik kan me goed voorstellen dat je daar geen zin in hebt, of geen mogelijheid voor hebt (ik weet niet wat je gaat doen en hoe lang je weggaat). Ik zou vlak voor het weggaan beide borsten goed leegkolven. En als je terugkomt meteen weer kolven. Of, als je  kindje dan  net aan een voeding toe is, de ene borst aanbieden en ander leegkolven. Zeker als alles goed gaat, denk ik dat de kans klein is dat je productie meteen afneemt van 1 keer.  Neem anders een (hand)kolf mee voor de zekerheid,  die gespannen borsten  kunnen namelijk erg vervelend aanvoelen.

Hoi,

Ook ik heb Bv gegeven, mijn dochtertje is nu 11 maanden en krijgt het al een tijdje niet meer.
Zelf kolfde ik wel altijd rond de tijd dat ze anders Bv kreeg. Als ik het wat uitstelde was dat ook niet prettig, dan werden mijn borsten wel erg vol.
Nu dronk ze wel altijd 2 borsten, maar of dat uit maakt?
Er voor en er na kolven moet denk ik ook wel gewoon goed gaan. Mij is verteld dat er na 1,5 uur alweer een volledige voeding in je borsten zit, en als je die dan wegkolft kun je lekker op pad en hoef je ook niet zo met je kolfspullen te sjouwen.
Als je trouwens met de auto gaat ofzo, zou ik het toch meenemen en desnoods in de auto laten staan. Je weet immers nooit wat er kan gebeuren en als je met volle borsten komt te zitten is dat ook geen pretje.
Maak er een leuk dagje van!!!!!

Hoi. Ik ben toen mijn zoontje 6 weken was een dagje gaan winkelen met vriendinnen in Antwerpen en ik had hetzelfde probleem.. Ik heb toen mijn kolf meegenomen en gekolfd in een lunchroom.. Ik zat er niet echt op te wachten maar ja het was toch echt nodig haha..
Ik denk niet dat je de boel ontregeld na 1 keer een middagje, maar voor jezelf is het wel zo fijn denk ik want als je te lang loopt ga je lekken (heb ik ook al eens ondervonden haha..) en dat is helemaal niet fijn.
Geneer je niet, kolf gewoon op het toilet ergens en geniet van je middagje!!
Gr. Anne-Marie

Terug
Bovenaan