Kolven en voorraad borstvoeding

Hoihoi,

Wie herkent onderstaande en hoe gaan jullie hiermee om?

Ik geef borstvoeding en ben ondertussen alweer aan het werk.
Als ik werken, moet ik natuurlijk kolven.
Emma krijgt 3 flessen van 180 mee naar de oppas. Ze drinkt deze niet altijd leeg, maar soms wel.
Alleen als ik kolf, krijg ik er op een dag geen 3 porties van 180 uit. Dus vul ik het gekolfde steeds aan met voorraad, alleen begint die voorraad aardig klein te worden.
Ik zou het zonde vinden als ik hierdoor moet stoppen met borstvoeding, maar hoe kom ik aan genoeg voeding?
Emma drinkt altijd aan 2 borsten, dus er blijft nooit een borst "over" om leeg te kolven.

Ik werk onregelmatig, en als ik avonddienst heb, krijg ik al helemaal minder afgekolfd...

Emma is nu 5 maanden, als ze 6 maanden is, moet ik ook weer nachtdiensten gaan draaien. Daar zie ik helemaal tegenop wat betreft borstvoeding!

Groetjes Hada en Emma

Hoi!

Ik had hetzelfde idd - ik werk maar twee dagen, maar het was een ramp de hele week om te zorgen dat ik voldoende had afgekolfd! Inmiddels hebben we 'm laten wennen aan kunstvoeding zodat het geen ramp is als er een keer niet voldoende bv staat, en dat geeft al een hele geruststelling moet ik zeggen.

Verder heb ik de syntocinon neusspray gevraagd aan de dokter zodat de toeschietreflex sneller komt als het kolven echt niet lukt. (Maar ik moet zeggen, hoe vaker je het gebruikt hoe minder het werkt, dus ik gebruik het inmiddels alleen als het écht niet lukt.)

Wat ook schijnt te helpen is 's morgens kolven, na de nacht schijn je iets meer melk te hebben. En als je eerst kolft en daarna je kindje laat drinken is ook handiger dan andersom. Want je kindje krijgt er meer melk uit dan dat je kolft.

Kijk anders eens op borstvoeding.com of borstvoedingscentrum googelen.