kolven... hebben jullie nog tips?

Het meiden,

Ik geef bv en dat gaat top dus ik dacht dan gaat kolven ook wel goed. Ik de nieuwste btob kolg gekocht... super mooi ding klein stil en handig...
De eerste x ging ook goed maar pogingen erna prut geen druppel wat ik ook probeerden had zelfs een kleine irritatie op mijn tepel.
Mijn vriend vind de fles geven super en Bryan accepteerd de fles ook goed.
Gisteravond heeft hij kv gehad en ik kolven nou weer niks maar werd vannacht wakker met knallende borsten echt heel pijnlijk en een nat dekbed.
Nu wilde ik vragen hebben jullie tips of adviezen?

Even inbreken vanaf sept. club...
Toevallig heb ik ook de btob gekocht. Ik heb gemerkt dat het bij mij het makkelijkst gaat als ik ondertussen iets anders ga doen (krantje lezen, tv kijken of iets). Ook helpt het als mijn kleintje bij me in de buurt is.
Vanmorgen zat ik stil voor me uit te staren en de kleine lag op zn kamertje en toen kwam er ook niets uit :-(
Niet teveel naar het flesje kijken is volgens mij de truc!

Hier een mei mama,
Zelf niet veel problemen met kolven. Wel merk ik dat als ik gespannen ben dat het dan minder goed lukt. Dus is een tip inderdaad ontspannen voor en tijdens het kolven. En inderdaad een foto van je kindje, kleding van je kindje of je kindje zelf in de buurt schijnt ook te helpen (ik heb hier geen ervaring mee...)
Verder zou je als het echt niet lukt (dat is bij sommige vrouwen) een neusspray kunnen gebruiken die het toeschietreflex bevorderd, hier heb je wel een recept voor nodig van je huisarts geloof ik.
Een warm washandje op je borst schijnt ook te helpen.
Eventueel kun je contact op nemen met een lactatiekundige die kan je vast verder helpen met dit probleem.

Terug
Bovenaan